تاکید بر اعمال خلاقیت در قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس

نخستین کارگاه مجازی انجمن قصه‌گویی ویژه اعضای نوجوان با حضور بنیان‌گذار جشنواره قصه‌گویی در ایران و با تاکید بر اعمال خلاقیت در قصه گویی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، نخستین کارگاه مجازی انجمن قصه‌گویی ویژه اعضای نوجوان با حضور «مصطفی رحماندوست»، امروز (دوشنبه 12 خرداد) در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.

در این کارگاه مجازی که با محوریت شیوه های تازه قصه گویی برگزار شد، «مصطفی رحماندوست»، بنیان‌گذار جشنواره قصه‌گویی در ایران و «الهام دارابی»، رئیس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی نیز حضور داشتند.

در این کارگاه، «زهرا افتخاری»، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس بر ایجاد فرصت های تازه برای نوجوانان و کودکان به ویژه در حوزه کتاب، کتابخوانی و فواید قصه گویی تاکید کرد.

«مصطفی رحماندوست»، نیز در این کارگاه مجازی گفت: سنت قصه گویی باید برای نسل جدید حفظ شود و باید برای این کار از به کار گیری موارد تکراری خودداری کنیم.

بنیانگذار جشنواره قصه‌گویی در ایران افزود: شیوه اجرا و نوع بیان قصه گویی می تواند در این حوزه نقش وثری داشته باشد و لازم است تا به سمت ساده گویی و ملموس شدن قصه ها برای کودکان و نوجوانان حرکت کنیم.

«الهام دارابی» نیز در این کارگاه مجازی با تاکید بر تاثیر قصه گویی منحصر به فرد، بیان کرد: قصه گو باید تمام حواس خود را برای قصه گویی به کار بگیرد.

مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی افزود: اجرا و پرداختن به قصه اگر با اعمال خلاقیت از سوی قصه گو همراه شود، پایان و نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت.

 گفتنی است در این کارگاه مجازی، نوجوانان و مربیان نیز به مدت 2 ساعت از اصول قصه گویی بهره مند شدند.

کد خبر 934600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha