کار در فضای مجازی تکمیل کننده حرکت های فرهنگی است

آیت الله دژکام گفت: در فضای مجازی نیز باید برگزاری برنامه ها جلوه خوبی داشته باشد چرا که فضای مجازی تکمیل کننده حرکت های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 12 خرداد) در دیدار دبیران ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: سالروز رحلت حضرت امام (ره) را گرامی می داریم و به روح همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای 15 خرداد درود می فرستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه امیدواریم نتیجه محدودیت هایی که به واسطه بیماری کرونا به وجود آمده آن چیزی باشد که موجب خوشنودی دشمنان نباشد، تاکید کرد: باید با تدابیر اندیشیده شده راهکارهایی ارائه داد که ضمن رعایت چارچوب های بهداشتی دستورات ستاد مبارزه با کرونا، وظیفه ای که بر عهده داریم را به نحو مطلوبی انجام دهیم.

امام جمعه شیراز با یادآوری این مطلب که شیراز مرکز یک فرهنگ است، تاکید کرد: فرهنگ و تمدن هم در همین موارد بروز پیدا می کند که یک مسئله جدیدی که پیش آمده را با حفظ چارچوب ها حل کنیم، اگر اینگونه فکر کنیم که اکنون کرونا است و دیگر نباید کارهای فرهنگی انجام دهیم درواقع همان چیزی می شود که دشمن دوست دارد یعنی تسلیم دشمن می شویم، از این رو 14 و 15 خردادماه ضمن احترام به امام و شهدا فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن صحنه هایی از جلوه فرهنگ، تمدن و فرهیختگی شیراز باشد.

وی اضافه کرد: شیراز از جمله شهرهایی است که در 15 خرداد 42 قیام کرده است، همچنین استان فارس هم تنها استانی بوده که در آن زمان در سه شهرش حکومت نظامی شده که در هیچ جای کشور اینگونه نبوده است، برگزاری مراسم در 15 خرداد یک مسئله سیاسی نیست بلکه یک بدهکاری به نسل های متدین و انقلاب یک قبل است که باید پرداخت شود.

آیت الله دژکام اظهار کرد: همچنین در صحنه های انقلابی باید طوری رفتار کنیم که دشمن نتواند صحنه ضد انقلابی بیافریند، بسیج، سپاه و مراکز فعالیت های فرهنگی باید در پی این باشند که یک مراسم مطلوبی را شاهد باشیم، البته می دانیم در جمعیت های انبوه مشکلات بهداشتی و خطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد که باید در این زمینه، با دقت پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد، بنابراین باید با نظم و برنامه ریزی خوبی این مساله را برطرف کرد.

وی افزود: در فضای مجازی نیز باید برگزاری برنامه ها جلوه خوبی داشته باشد چرا که فضای مجازی تکمیل کننده حرکت های فرهنگی است، نگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عدالت اجتماعی از موضوعاتی است که باید بر روی آن به ویژه در فضای مجازی کار کرد، نباید اینقدر سختگیرانه در مسائل سبک زندگی حرکت کنیم که جوانان از گرایش به سبک زندگی اسلامی زده شوند، بنابراین توجه به فضای همدلی و اخوت نیز مهم است.

کد خبر 934629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha