شهادت بیش از ۳۰۰۰ کودک فلسطینی از آغاز انتفاضه الاقصی تاکنون + اینفوگرافی

اداره رسانه کودک در وزارت رسانه فلسطین در گزارشی به مناسبت سالروز «روز کودک فلسطینی» از شهادت بیش از سه هزار کودک و نوجوان فلسطینی از آغاز انتفاضه الاقصی تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، نظامیان اشغالگر صهیونیستی و شهرک نشینان یهودی همچنان آزار و اذیت و ظلم در حق کودکان فلسطین را ادامه می دهند.

 

اداره رسانه کودک در وزارت رسانه فلسطین به مناسبت سالروز «روز کودک فلسطینی» اعلام کرد: از زمان آغاز انتفاضه الاقصی تا پایان اکتبر 2019 میلادی، بیش از سه هزار کودک شهید شدند و ده ها نفر زخمی شدند.

 

این اداره رسانه به همین مناسبت آمار وزارت بهداشت فلسطین از حملات نظامیان صهیونیستی به کودکان فلسطینی را به صورت اینفوگرافی منتشر کرده است.

 

براساس این گزارش، اشغالگران صهیونیستی هرساله بین 700 تا یکهزار کودک و نوجوان را بازداشت می کنند.

 

از ششم دسامبر 2017 میلادی تا پایان 2019 میلادی، 114 کودک و نوجوان شهید و 17 هزار نفر بازداشت و هزاران نفر زخمی شدند.

 

نظامیان اشغالگر از آغاز سال 2019 میلادی 745 نوجوان زیر 18 سال را بازداشت کردند. از آغاز سال 2020 تا پایان 31 مارس 2020 میلادی 200 کودک و نوجوان براساس آمار باشگاه اسیر فلسطین و هیئت امور اسیران در زندان های رژیم صهیونیستی به سرمی برند.

 

در همین حال، 95 درصد از کودکان و نوجوانان مورد شکنجه قرار گرفتند و زیر شکنجه و بدون داشتن وکیل یا بدون حضور اعضای خانواده مجبور به اعتراف شدند.

کد خبر 934869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha