لزوم توانمندسازی مددجویان امداد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

حجت‌الاسلام محمدی لائینی گفت: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) باهدف افزایش مهارت‌های لازم برای اشتغال و بهبود كیفیت زندگی، بستر مناسبی را برای توسعه پایدار فراهم می‌کند که می‌طلبد تحقق استقلال اقتصادی این قشر موردتوجه مسئولین باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقرمحمدی لائینی» امروز (13 خرداد) در نشست با «حسین صمصامی» قائم‌مقام رییس کمیته امداد که برای حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان مازندران به ساری سفرکرده، خواستار حفظ کرامت خانواده محرومین و مددجویان شد و اظهار کرد: چشم‌انداز کمیته امداد در استان باید حول محور توانمندسازی خانواده محرومان باشد تا با استقلال اقتصادی، کرامت خانواده آنان حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: محرومین جامعه از یاران صدیق انقلاب چه در پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی بوده و هستند لذا مسئولان کمیته امداد در استان باید بر اساس سیره نبوی و اهل‌بیت (ع) همراه با مدیریت معنوی، جهادی، استشهادی برای این قشر محروم فعالیت کنند.

 

وی دین‌مداری، اخلاص عمل، مردم‌داری و حمایت قاطع از محرومین را یکی از شیوه‌های مدیریت ارشد کمیته امداد عنوان و تصریح کرد: کمیته امداد نهاد معنوی و  برگرفته از مکتب نبوی است چراکه یاران پیامبر همین فقرا بودند پس مدیران این نهاد باید با معنویت و دین‌دار باشند و کارشان خدایی و در وسط میدان عمل باشد.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با انتقاد از افزایش فاصله طبقاتی در جامعه برهم افزایی جهت برون‌رفت این فاصله در سطح استان تأکید کرد و گفت: در جامعه اسلامی نباید فاصله طبقاتی افزایش یابد؛ مسئولان و مدیران متولی امور مردم در دستگاه‌ها در سطح استان باید کارکرد عالی و عملی مطلوبی بر اساس آرمان‌های امام راحل برای کاهش و حذف این فاصله‌ها با جدیت بیشتر، از خودشان نشان دهند.

 

«حسین صمصامی» قائم‌مقام رئیس کمیته امداد در ادامه دیدار از پوشش خدمات این نهاد به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خبر داد و رفع مشکلات معیشتی، مسکن و اشتغال محرومان را اهم فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد.

 

به گزارش شبستان، طی حکمی از سوی رییس کمیته امداد کشور، حجت‌الاسلام «بشیر عالیشاه» که مدیریت امداد شهرهای مختلف استان مازندران و ازجمله بهشهر، نکا و گلوگاه و معاونت فرهنگی اداره کل کمیته امداد مازندران را در کارنامه خود دارد؛ به‌عنوان مدیرکل امداد مازندران معارفه شد.

 

 

 

کد خبر 934964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha