آمریکا در مسایل حقوق بشری پایبند به هیچ چهارچوب قانونی نیست

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام پلیس آمریکا در برخورد با یک فرد سیاهپوست گفت: آمریکا در مسایل حقوق بشری پایبند به هیچ چهارچوب قانونی نیست.

«محمد حسن آصفری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدام پلیس آمریکا در سرکوب معترضان گفت: تبعیض نژادی از دیرباز در آمریکا بوده است. متاسفانه آمریکا در بحث مسایل حقوق بشری پایبند به هیچ چهارچوب و قانونی نیست.

 

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا هر کشوری را که بخواهد در چهارچوب اهداف اش حرکت نکند، مسایل و اتفاقات داخلی اش را خلاف مسایل حقوق بشری می داند اما هر کشوری که مدافع اهداف آمریکا و منافع اش باشد هرچند که آن کشور اقدامات ضد حقوق بشری انجام دهد را کشوری پایبند به حقوق بشر می داند.

 

وی تاکید کرد: امروز بوی اختلاف، تبعیض نژادی و طبقاتی و تعفن اقدامات و جنایات آمریکا مردم آمریکا را نیز عصبانی کرده است و صدای مردم آمریکا از اقدامات دولتمردان شان درآمده است.

 

وی تاکید کرد: برخورد زشت پلیس با آن شهروند سیاهپوست اقدامی ضد حقوق بشری و خلاف قوانین و قواعد بین المللی است البته این گونه اقدامات در آمریکا مبسوق به سابقه است و این گونه نیست که برای افکار عمومی جهان جدید و نو باشد.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در گذشته هم دولت آمریکا چنین رفتاری با معترضان و البته با سیاهپوشان داشته است. تا زمانی که مجمع سازمان ملل و دبیر کل آن به این گونه رفتارهای دولتمردان آمریکایی واکنشی نشان ندهند و اعتراضی نداشته باشند، ما شاهد چنین رفتار خواهیم بود

 

آصفری خاطرنشان کرد: مجموعه های زیر نظر سازمان ملل امروز تبدیل به نهادهای زیر نظر دولت آمریکا شده اند و تا زمانی که این سیاست در سازمان ملل وجود داشته باشد، ما شاهد اقدامات و جنایات آمریکا در جهان خواهیم بود./

کد خبر 934982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha