امام خمینی (ره) جامعیت تمام صفات انسانی بعد از معصومین را داشتند

فرماندار شیروان گفت: امام خمینی(ره) جامعیت تمام صفات انسانی بعد از معصومین را داشتند.

«امین رضا مرآتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امام خمینی(ره)  به معنای واقعی داری صفاتی همچون شجاعت، مردم داری، اخلاص و دور اندیشی بودند و در یک کلام جامعیت تمام صفات انسانی بعد از معصومین را داشتند.

 


فرماندار شیروان افزود: جنبه مهم امام(ره) استعانت جویی است، جنبه ای که اگر در انسانی به بلوغ برسد و روحیه استعانت مداری را برجسته سازد، مشکلات را هموار می کند و فقدان این مسئله دردی است که جامعه بشریت و علما و روشنفکران به آن مبتلا هستند که وقتی جامه تشخصی را بر تن می کنند احساس می کنند به استعانتی محتاج نیستند و در مکتب اسلام به این  توجه داده شده است که انسان ها در هر سطحی از مدارج انسانیت بدانند که نیازمند کمک هستند. 

 

 


مرآتی خاطر نشان کرد: خداوند همه کسانی که مکلف به تکلیف شده اند مثل پیامبران و امامان و همه انسان ها ایاک نعبد و ایاک نستعین را تکرار کنند چرا که ما در هر جامعه ای به استعانت الهی دست دراز می کنیم و آن چه را که امام را در بعد دوم موفق کرد استعانت بود و توانست از انقلاب سپری پولادین بسازد  که همه دام و توطئه های دشمن سر تسلیم فرود آوردند.

 


وی با اشاره به چهلمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) بر گردن تک‌تک همه ما حق دارد و اهدافی را دنبال کرد که امروز به خاطر آن‌ها ما سربلند هستیم.

 


فرماندار شیروان احیا اسلام ناب، استقلال ایران، عزت ملی، مبارزه با ظلم، فساد و تبعیض را ازجمله اهداف امام(ره) عنوان و تصریح کرد: امام(ره) توانست با ایجاد امید و خودباوری جوانان را به صحنه بیاورد.

 


مرآتی با تأکید بر اینکه امروز احیای اسلام ناب و پرچم‌داری اسلام مهم‌ترین هدف ما است، گفت: استقلال ایران یکی از اهداف مهم امام(ره) بود و امروز کشور ایران یک کشور مستقل در منطقه است.

 

 


وی با اشاره به تأکید امام(ره) به مسئله حفظ عزت ملی بیان داشت: امام (ره) با دست‌خالی و با خودباوری جوانان را به صحنه آورد و به آن‌ها تکیه کرد.

 

 


نماینده عالی دولت در شیروان با تأکید بر اینکه امروز ما وظیفه‌داریم که این نظام را حفظ کنیم و وارث شایسته‌ای برای امام(ره) باشیم، گفت: باید از اهداف و آرمان‌های امام(ره) پاسداری کرده و نگذاریم که به فراموشی سپرده شود.

 

 


وی تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که بیش از پیش آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی در جهان طنین انداز شده و آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق دل‌های سایر آزادیخواهان جهان نفوذ کرده و به ثمر نشسته است.

 

 

 

کد خبر 935175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha