دنیا نسخه ای جز شناخت حضرت امام خمینی(ره) ندارد

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به ضرورت شناخت حضرت امام(ره) به عنوان نسخه اصلی دنیا در جهت آزادی و عدالت گفت: خیلی خسران و حسرت است،که در این جریان تحولات دنیا کسی نقش کلیدی نداشته باشد.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع» در حسینیه فضای مجازی با محوریت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) گفت: همه ما به شناخت عمیق، جامع و ریشه دار امام روز به روز محتاج تر هستیم.

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی افزود: اقدام الهی امام خمینی(ره) برای شکل گیری انقلاب اسلامی همگان را به آن مرد بزرگ مدیون ساخته است؛ سر سفره عزتی که امام (ره) بستر آن را ایجاد کرد همگان نشسته اند.

وی تصریح کرد: تحولات شگرف و حیرت آور عالم همه از آثار وضعی از انقلاب اسلامی است که امام (ره) پرچمداری آن را به دست گرفت؛ اینجا است که باید در این حرکت بزرگ الهی، تاریخی و تمدن سازی نقش و تکلیف خود را پیدا کنیم.

وی توضیح داد: شناخت امام خمینی(ره) زمینه رسیدن به باورهای انقلابی و ایمانی است که به ویژه در 15 خرداد و سالروز رحلت حضرت امام(ره) می توان بار دیگر به آن توجه ویژه داشت.

شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه برجسته تربیت یافتگان مکتب حضرت امام خمینی(ره) است

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو و نمونه برجسته از تربیت یافتگان مکتب حضرت امام خمینی(ره) است؛ شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر نوجوانی خودش این نجوا را می شنود که « قیام کنید هرچند فردی و یا جمعی»، او در این قیام نقش خودش را پیدا کرد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع توضیح داد: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن حججی هر کدام یک نمونه برجسته از خروجی انقلاب اسلامی است.

حرکت شبیه به انقلابی که در آمریکا در حال وقوع است

این استاد حوزه با طرح این پرسش که مگر سیاه پوست کشتن در آمریکا تازگی دارد؟ بیان کرد: این امر( کشتن سیاه پوست ها و سرخ پوست ها) یک مسئله و فرهنگ واضح در آمریکا است، ولی اتفاقی در حال وقوع است، این است که یک حرکت انقلابی که باید تحلیل درستی از آن داشت و آن تغییر در باور مردم آمریکا است.

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال نظم نوین جهانی بود و هر عملی که انجام می داد به دروغ آزادی آن را برای رفاه مردم معرفی می کرد ولی امروز مردم با حرکتی عظیم وارد عمل شده اند.

ایستادگی در برابر باطل حتی به قیمت ریخته شدن خون یکی از روشنگری های امام بود

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اهمیت ایستادگی در برابر باطل حتی به قیمت و بهاء جان مطرح کرد: در مدرسه فیضیه، در میدان ژاله در واقعه 15 خرداد سال 42 چقدر از انسان های بی گناه را کشتند؟!

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) به تمام مردم ایران و جهان آموخت که برای تحقق عدالت و آزادی و حفظ شئون انسانی باید از جان نیز گذشت.

خطر کرونا را مردم آمریکا کنار گذاشته اند و برای آزادی و عدالت به صحنه آمدند

وی در بخش دیگر سخنان خود جمهوری اسلامی را اولین مولود انقلاب اسلامی نامید و توضیح داد: خروجی نهایی انقلابی که امام خمینی(ره) از آن سخن می گفت، تحقق ظهور حضرت مهدی(عج) است.

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی مطرح کرد: رسیدن به قله ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) ایجاب می کند که هر یک از ما نقش کلیدی در این جریان داشته باشیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اهمیت اینکه دنیا نسخه ای جز شناخت و معرفت به امام(ره) ندارد عنوان کرد: در مسیر نصرت الهی همه چیز تضمین شده است چرا که خداوند اراده کرده است که دین خود را حفظ کند، کافی است هریک از ما خود را در مسیر اراده الهی قرار دهیم. 

 

 

کد خبر 935298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha