حرکت در مسیر امام(ره)، دستگیری از محرومان جامعه است

حجت الاسلام اسکندری با تبیین مسیر امام و نحوه مسلمانی کردن در جامعه اسلامی، حمایت از محرومان جامعه را حرکت در این مسیر توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوئین میاندشت، حجت الاسلام «حسن اسکندری» در آئین گرامی داشت ارتحال امام خمینی در شهرستان بوئین میاندشت کسب حیات طیبه را در مسیر انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: شناخت مسیر دقیق نیاز به تفکر دارد و این تفکر از قلبی با طهارت سرمنشا خواهد شد و برای حرکت در مسیر امام، نیاز به شناخت قرآن دارد.
امام جمعه بوئین میاندشت با یادآوری اینکه بیش از ۱۴۰۰ سال امام در جامعه حاکم نبود، بیان کرد: جامعه اسلامی بدون حاکمیت امام، به این باور رسیده بود که دین فردی و اجتماعی نیست و پس از انقلاب اسلامی نیز، بعضی به تفکر اداره جامعه اسلامی به روش سکولار غرب است.
وی با بیان اینکه با تلاش امام خمینی (ره) دین را به اجتماع برگشت، ادامه داد: مسلمانی قبل و پس از انقلاب اسلامی متفاوت است و پس از انقلاب اگر کسی نتوانی اسلام را در محیط های اجتماعی پیاده کند،نمی تواند ادعای مسلمانی داشته باشد.


حجت الاسلام اسکندری با تاکید بر اینکه انقلابی بودن به حرف نیست، تبیین کرد: انقلابی بودن به حرکت در مسیر امام و وارد عالم انقلابی شدن است و اگر کسی خواست مسلمانی کند باید از منش امام خمینی (ره) پیروی کند.
امام جمعه بوئین میاندشت به تربیت نیروهای انقلابی مثل سردار سلیمانی ها و شهید حججی ها در طول انقلاب اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) در هنگام صدور حکم سلمان رشدی به وظیفه ای که تشخیص داد، عمل کرد و از آن عقب ننشست و این اعتقاد را داشت که مدیریت جهانی باید با ما هماهنگ شود.
وی با بیانی اینکه در مسیر حرکت امام، باید جهادی حرکت کرد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی جهانی شده است و به زمانی نرسیم که مسلمانان کشورهای دیگر از ایران در زمینه انقلاب جلوتر باشد، حرکت در مسیر امام در دستگیری و حمایت از مردم و محرومان است./

کد خبر 935311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha