قیام ۱۵ خرداد، نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بود

امام جمعه شیروان گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد نقطه عطفی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به حساب می آید.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد به لزوم وحدت و همدلی در بین مسلمانان تاکید کرد و اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای ستمدیدگان جهان، امید و برای ستمکاران ترس و وحشت به همراه داشت.

 


 امام جمعه شیروان به حضور حماسی ملت ایران در همه صحنه ها اشاره و خاطرنشان کرد: ملت سرافراز ایران، همواره وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی به رخ جهانیان کشیده است.

 


حجت الاسلام تکمیلی تصریح کرد: حضور حماسی مردم در تمام صحنه ها نمایش فریاد ولایت‌مداری و میثاق هوشمندانه و پیمان روشن وفاداری مردم با آرمان های امام راحل (ره) و رهبری نظام اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای بود.

 


 وی اظهار داشت: ایران اسلامی امن ترین منطقه در جهان است که این امنیت به برکت امام خمینی(ره) و جانشین صالح وی امام خامنه ای است.

 


وی عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره)یک شگفتی در جهان بود.

 


امام جمعه شیروان ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام از اوایل انقلاب تاکنون با هر ترفندی درصدد وارد کردن ضربه به انقلاب اسلامی ایران بودند که به برکت رهنمودهای امام خمینی(ره) و امام خامنه ای تاکنون نتوانستند به کوچکترین هدف خود برسند.

 


حجت الاسلام تکمیلی بیان داشت: نیمه خرداد اعم از ۱۴ و ۱۵ خرداد و حماسه های متعددی که در این رابطه شکل گرفت برای ما و جهانیان پیام تازه ای داشت که باید آن را مورد توجه قرار دهیم.

 


وی تنها راه برون رفت از مشکلات و سیطره دشمنان را مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن عنوان کرد و بیان داشت: این همان راهی است که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پیش گرفته بودند و بر ما نیز واجب است ادامه دهنده راه امام بزرگوار و شهیدان والامقام باشیم.

 


وی یوم الله ۱۵ خرداد را نقطه عطف انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: زیر بنا و اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران قیام تاریخ ساز ۱۵ خرداد سال ۴۲ بوده است.

 


حجت الاسلام تکمیلی تصریح کرد: بزرگداشت این ایام الله، تجدید میثاقی با آرمان‌های بلند اسلام، امام و شهیدان و موجب حفظ و تداوم راه انقلاب است.

 

 

وی بیان کرد: چهره و اندیشه حضرت امام(ره) باید به نسل جوان معرفی شود و نباید بگذاریم چهره امام توسط بیگانگان یا جریان های وابسته داخلی به آنها تحریف شود.

 

 

 

کد خبر 935326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha