افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در گیلان/ مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند

سالاری با بیان اینکه مردم همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌های گیلان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز (پنح‌شنبه، ۱۵ خرداد) در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان گیلان خبر داد و گفت: در ماه گذشته روند مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ کاهش یافته و در حال کنترل بود اما متاسفانه طی روزهای اخیر با توجه به تعطیلات، ورود مسافران و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد افزایش تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌های گیلان هستیم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار رعایت نکات بهداشتی در تعاملات اجتماعی شد و بیان کرد: گیلانیان نسبت به تمامی هشدارهای بهداشتی نظیر نصب ماسک، پوشیدن دستکش و پرهیز از تردد غیرضروری اهتمام ورزند.

 

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌شدگان در مراکز بیمارستانی گیلان از آغاز شیوع پیک دوم کروناویروس خبر می‌دهد تصریح کرد: تا ساخت واکسن و‌ داروی موثر، تنها راه ممکن برای مقابله با این ویروس، رعایت نکات بهداشتی است.

 

سالاری تاکید کرد: متاسفانه مردم به روال عادی زندگی خود برگشته و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی چون حضور در مراکز خرید و تفرجگاه‌های استان در شیوع این ویروس عفونی بسیار تاثیرگذار است.

 

وی با ابراز نگرانی از شیوع افسارگسیخته کرونا ویروس در جامعه تاکید کرد: تنها با رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به‌هنگام به مراکز سلامت می‌توان تا حدودی زیادی از ابتلا به این بیماری و بستری شدن در بیمارستان‌ها نجات یافت.

 

کد خبر 935376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha