گسترش فعالیت های بومی از اولویت های هیئت ورزش های روستایی کاشمر است

چیتی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات ورزشی می تواند زمینه ساز کشف استعداد های برتر در روستاها، مناطق بخش ها و دهستان ها شود، گفت: گسترش فعالیت های بومی از اولولیت های هیئت ورزش های روستایی کاشمر است.

«سعید چیتی» در گفتگو با خبرگار خبرگزاری شبستان در کاشمر گفت: با توجه به تعطیلی سه ماهه فعالیت های ورزش روستایی و بومی محلی شهرستان به دلیل ویروس نا منحوس کرونا هیئت ورزش های روستایی از طریق فضای مجازی بازی های مختلف ورزشی را در فضای مجازی اجرایی نموده است.

 

رئیس هیئت ورزش های روستایی کاشمر افزود: هدف از برگزاری جشنواره تنها بُعد فرهنگی این جشنواره ها نیست که می تواند زمینه را برای احیای بازی های بومی و محلی فراهم کند بلکه آنچه در شرایط کنونی به عنوان یک ضرورت باید به آن نگریسته شود بُعد ورزشی و سلامت جسمانی افراد جامعه به ویژه نسل جوان است، نسلی که با توجه به سبک جدید زندگی و فرهنگ آپارتمان نشینی، نسبت به گذشتگان تحرک کمتری دارند و سرگرمی آنان بیشتر بازی های رایانه ای است.

 

وی در خصوص بر گزاری جشنواره های بومی محلی در روستاهها گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی آداب و رسوم اقوام مختلف به نمایش در خواهد آمده و نشاط واقعی به جامعه تزریق می شود، بازیهای بومی محلی در گذشته بخشی از زندگی مردم بوده و امروزه نیز برگزاری آنها یک حس خاص در مردم ایجاد می‌کند و این حس به صورت خودجوش به نشاط اجتماعی منتهی می شود.

 

چیتی با بیان اینکه کاشمر دارای دو بخش مرکزی و کوهسرخ می باشد و بخش کوهسرخ تازگی به شهرستان ارتقاء یافته است، گفت: کاشمر در حوزه ورزش روستایی و عشایری در سطح استان پیشتاز است که قهرمانان مختلفی در رشته هفت سنگ داریم، هر شهرستان در حوزه های ورزشی حرف های زیادی برای گفتن دارد چرا که هر فصل در یکی از روستاهای شهرستان جشنواره های ورزشی برگزار می شود.

 

رئیس هیئت ورزش های روستایی کاشمر ادامه داد:برگزاری مسابقات ورزشی می تواند زمینه ساز کشف استعداد های برتر در روستاها، مناطق بخش ها و دهستان ها شود و به برنامه ریزی برای اوقات و فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تابستان کمک کند لذا آموزش بازی های بومی محلی در روستاهها ویژه بانوان از اولویت های مهم این هیئت در تقویم اجرایی ۹۹ می باشد .

کد خبر 935611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha