پرداخت ۱.۷ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های صنایع دستی در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در یک سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های صنایع دستی استان پرداخت شده است.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: وجود ۳۳ رشته صنایع دستی فعال در ایلام، زمینه  و ظرفیت بزرگی را برای اشتغال به خصوص در مناطق روستایی استان به وجود آورده است.

 

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۶ رشته صنایع‌دستی منسوخ‌شده استان نیز احیا شده است، افزود: زمینه به خوبی برای سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی فراهم شده است.

 

شنبه زاده عنوان کرد: به راحتی می توان جوانان زیادی را در استان با آموزش های لازم در بخش صنایع دستی مشغول به کار کرد و در همین ارتباط سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در رشته های مختلف صنایع دستی استان صاحب شغل شده اند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به به اینکه در یک سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های صنایع دستی در ایلام پرداخت شده است، گفت: این میزان تسهیلات به بیش از ۱۱۰ طرح صنایع دستی در استان پرداخت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی استان در رشته های مختلف مثل چرم دوزی، گیوه بافی، نقاشی روی سفال، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، معرق چوب، میناکاری، سفالگری آماده برگزاری دوره های آموزشی برای علاقمندان است.

کد خبر 935639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha