چهره واقعی ترامپ در سرکوب تظاهرات مردمی آمریکا

جان لوئیس عضو مجلس نمایندگان آمریکا و فعال حقوق بشر خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وی را به سوءاستفاده از ارتش علیه مردم و سرکوب تظاهرات مردمی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، جان لوئیس عضو مجلس نمایندگان آمریکا و فعال حقوق بشر خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وی را به سوءاستفاده از ارتش علیه مردم و سرکوب تظاهرات مردمی محکوم کرد.

 

لوئیس ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده ، روز پنجشنبه به سی بی سی نیوز گفت که فیلم درگذشت جورج فلوید به دست پلیس در مینیاپولیس ، مینسوتا باعث گریه من شد.

 

لوئیس ، نماینده ایالت جورجیا گفت: ترامپ با سرکوب تظاهرات صلح آمیز در واقع چهره واقعی خود را نشان داده است. وی گفت: من فکر می کنم این اشتباه جدی ترامپ برای استفاده از ارتش برای توقف تظاهرات صلح آمیز و تبدیل آن به آشوب های خیابانی است.

 

لوئیس که در چندین مورد در اعتراضات حقوق مدنی دهه 1960 مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفت ، گفت: شما نمی توانید متوقف شوید ، نمی توانید تماس تاریخ را متوقف کنید.

 

لوئیس 80 ساله و متحد اصلی مارتین لوتر کینگ در جنبش حقوق مدنی ایالات متحده در دهه 1960 بود.

  

جرج فلوید شهروند 46 ساله  آفریقایی آمریکایی در تاریخ 25 ماه می در ایالت مینیاپولیس زیر زانوی یک افسر پلیس جان سپرد. این حادثه در بسیاری از ایالت های آمریکا موجی از خشم و تظاهرات ضد دولتی را برانگیخته است.

کد خبر 935737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha