برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری در تونس تقدیر شدند

​همزمان با فرارسیدن سی‌ویکمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، برگزیدگان مسابقات مقاله‌نویسی، خاطره‌نویسی و نقاشی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در تونس تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم که روز سه‌شنبه (13 خردادماه) در محل رایزنی فرهنگی ایران در تونس برگزار شد، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن سپاس و قدردانی از مشارکت هنرمندان و نویسندگان فعال تونسی در برنامه‌های فرهنگی و نیز، مسابقات فرهنگی و هنری برگزار شده به مناسبت روز جهانی قدس و سالگرد رحلت امام خمینی(ره) نقش هنر را در بیان واقعیت‌های اجتماع و نیز حوادث بین‌المللی مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین، بیان کرد: هرنمندان به عنوان طلایه داران حقایق جامعه نقشی مهم و تعیین کنند‌ه‌ای را ایفا می‌کنند و می‌توانند با زبان هنر به بیان ارزش های انسانی و تمدنی پرداخته و آثار ماندگاری را خلق کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس به عنوان یادگار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) و حمایت از ملت مظلوم فلسطین به عنوان وظیفه‌ای انسانی و اسلامی تأکید کرد.

وی افزود: همه اقشار جامعه اعم از نویسندگان، سخنرانان، پژوهشگران، علما و اساتید دانشگاه و هنرمندان در بیان مظلومیت مردم فلسطین و آشکار کردن ستم‌های رژیم اشغالگر قدس دارای وظایفی مهم و تأثیرگذار هستند و در این میان نقش نویسندگان و هنرمندان در مکتوب نمودن تاریخ و به تصویر کشیدن حقایق فلسطین از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

فراهانی با تشریح برنامه‌ها و استراتژی جدید رایزنی فرهنگی ایران در بهره مندی از فضای مجازی برای توسعه و انجام فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در زمینه‌های مختلف و با همکاری جامعه هنری و فرهنگی تونس در دستور کار رایزنی فرهنگی کشورمان در تونس قرار دارد که امید آن می‌رود همچون گذشته شاهد تحکیم روابط فرهنگی دو کشور ایران و تونس باشیم.

کد خبر 935818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha