راه حل اصلی جلوگیری از شیوع کرونا کنترل ضوابط و برخورد با متخلفین است

فدایی طبق گزارش های پژوهشی و تحقیقاتیِ انجام شده صحبت از درگیر بودن با این ویروس برای یک سال و دو سال است؛ گفت: دیگر تعطیل کردن ادارات و بستن ورودی ها و... نه عملی است و نه مؤثر است؛ بلکه کنترل پروتکل های بهداشتی و قوی کردن نظارت ها مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجوادفدایی، شنبه(17 خرداد) در ستاداستانی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به مثبت شدن تست 124 نفر از مجموع ۳۷۶ نمونه انجام شده در آزمایشگاه های استان در روز گذشته؛ گفت: باید برنامه های جدیدی تنظیم، اجرا و دنبال کنیم.
 

 

استاندار کرمان گفت: از این به بعد محدودیت نمی توانیم قائل شویم بلکه باید نظارت سختگیرانه بر اجرای پروتکل های بهداشتی را اجرا کنیم زیرا طبق گزارش های پژوهشی و تحقیقاتیِ انجام شده صحبت از درگیر بودن با این ویروس برای یک سال و دو سال است.

 

 

وی ادامه داد: دیگر تعطیل کردن ادارات و بستن ورودی ها و... نه عملی است و نه مؤثر است؛ فقط کنترل پروتکل های بهداشتی و قوی کردن نظارت ها مهم است.

 


فدایی افزود: باید در کارگروهی متشکل از دادستانی، علوم پزشکی، اصناف و مدیریت منابع انسانی استانداری؛ تخلف تعریف شود و چنانچه اداره و یا کارمندی تخلف کرد  با او برخورد شود لذا باید ضوابط را اجرا کرد نه کارها را مختل کرد‌.

 

 

وی با اشاره به اینکه گزارش های متعددی حاکی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک های استان است؛ تأکید کرد: باید بانک متخلف را بست پس راه حل اصلی کنترل ضوابط و برخورد با متخلفین است.

 

 

استاندار کرمان با متذکر شدن این نکته که ستاد ملی مخالف کنترل ورودی ها است؛ اظهار داشت: در جلسه قبل مصوب کردیم سه ورودی به جنوب استان از سمت استان های دیگر کنترل شود اما ستاد ملی مخالف است  و فقط ایام عید توانستیم  این کار را بکنیم.

 

 

وی پس از استماع گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اعلام کرد: برای بستن ورودی های جنوب استان از سمت سیستان و هرمزگان به مدت دو هفته و استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه و ارتش و در صورت لزوم استفاده از دیگر استان ها در این زمینه اقدام شود.

 

 

فدایی همچنین به مدیران هفت شهرستان جنوبی استان اجازه داد تا ادارات برای مدت دو هفته با یک سوم  نیرو و عدم ارائه خدمات غیر ضروری،  ارائه خدمات به صورت مجازی، دورکاری و... فعالیت کنند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد باید امتحانات خود را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کند؛ تصمیم گیری درباره اردوگاه افاغنه در رفسنجان را از دیگر مصوبات این جلسه اعلام و بیان کرد: تصمیم گیری درباره زمان بازگشایی حسینیه ثارالله و بیت الزهراسپهبدشهدی حاج قاسم سلیمانی و تردد میان مناطق سردسیر و گرمسیر استان به جلسه بعدی موکول شد.

کد خبر 935925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha