شیوع مجدد کرونا در رشت نگران کننده است

حاجی پور ​از شیوع مجدد ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: همه باید با رعایت پروتکل بهداشتی مانع از بازگشت به روزهای سخت پایان سال گذشته در شهر شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر رشت که عصر شنبه(۱۷ خرداد) برگزار شد، «اسماعیل حاجی پور» با ابراز تاسف از شیوع مجدد ویروس کرونا در گیلان اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در رشت و گیلان رو به افزایش است به طوری که روزانه ۳۰ نفر طی ۲ روز اخیر بستری شده اند که این زنگ خطر است.


رییس شورای شهر رشت با یادآوری روزهای نخست شیوع این ویروس در رشت افزود: در آن روزهای سخت، روزی ۴۰ نفر فوتی در شهر داشتیم و همه باید با رعایت پروتکل بهداشتی مانع از بازگشت به آن روزها شویم.


وی در بخش دیگری از سخنانش به صراحت اعلام کرد ‌که از شهردار خواسته بود روسای فنی، معاونان شهرداری مناطق و کارشناسان را جابجا کند.

 

حاجی پور تاکید کرد: شهردار باید به حرف های شورا گوش دهد و حرف گوش نکردن «حاج محمدی» شهردار رشت مرا به یاد شهردار اسبق «محمدعلی ثابت قدم » می اندازد.


وی با بیان اینکه اعضای شورا، نماینده مردم هستند افزود: اعضای شورا با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند و شهردار و مسئولان شهر باید در قبال نمایندگان مردم پاسخگو باشند.


«رضا رسولی» هم در این جلسه با تاکید بر ارائه خدمات مهندسی بر پایه وب در مناطق مختلف شهرداری گفت: با این اقدام، شفاف سازی در بدنه شهرداری شکل می گیرد.

 

این عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: باید بتوانیم جریان فساد در شهرداری را ریشه کن کنیم که البته تحقق این مهم نیازمند پشتوانه اجتماعی است.


وی خواستار اقدام جدی شهردار در مناطق پنج گانه شد و تاکید کرد: از شهردار رشت می خواهیم تا سریع‌تر به "ویژه خواری" در ارایه خدمات مهندسی در مناطق شهرداری پایان دهد.


«بهراد ذاکری» رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه به ارتقای شفاف سازی در عملکرد شهرداری پرداخت و بیان کرد: موضوع شفاف سازی در شهرداری را در شورای اسلامی رشت مصوب کردیم اما هیج اقدام عملی در این باره انجام نشد.


در این جلسه لایحه کمک به تیم های سپیدرود و داماش رشت به ازای هر تیم مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در صحن شورا مصوب شد.

کد خبر 936040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha