احداث ۷ پروزه  خیر ساز در ملایر

آذر همایون گفت: در حال حاضر هفت پروژه خیر ساز در حوزه سلامت ملایر در حال احداث است.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر  ،نام نیک ملایر به عنوان شهر واقفان خیر اندیش از دیر باز تا امروز همچون نگینی ارزشمند بر انگشتری استان همدان می‌درخشد ، بیش از ۶۳ درصد از اراضی ملایر را اراضی موقوفه تشکیل داده و بیشترین و بزرگترین موقوفات این شهر مربوط به واقف خیر اندیش ملایر مرحوم شادروان سیف الدوله است.

 

نیات این واقف بزرگ در زمینه درمان، آموزشی، فرهنگی،‌ روضه  خوانی و اطعام دهی و... بوده و با گذشت بیش از یک قرن از فوت ایشان عواید این موقوفات همچنان باعث توسعه شهرستان ملایر شده است.
  بسیاری از اراضی مراکز درمانی شهرستان ملایر از موقوفات سیف الدوله است و علاوه بر آن نیز تجهیز مراکز درمانی ، خرید دستگاهها و تجهیزات درمراکز درمانی و بیمارستانی از جمله خرید تجهیزات در سالهای گذشته برای بیمارستان غرضی ملایر ‌ ،ساخت بخش ۲۵ تخت خوابه موقوفه سیف الدوله بیمارستان امام حسین(ع) با همه امکانات از نیت واقف ، کمک به ساخت اورژانس در حال احداث بیمارستان امام حسین و... تنها بخشی از عواید مو قوفات این واقف بزرگ ملایر در حوزه درمان است.


کم نیستند نام واقفانی که امروز در حوزه درمان ملایر با نیت کمک به سلامت بیماران وارد شده و شاید بتوان گفت ملایر در این زمینه حرف اول را می‌زند.
   نام حاج حسن توکلی این روزها نامی آشنا برای ملایریها است  وی که بیمارستان ۹۶ تخت خوابی را در ملایر احداث می کند و تا کنون نیز پروژه های بزرگی دیگری را نیز از نیات خیرش در حوزه درمان و ..، ساخته که امروز مردم از عواید آن بهرمند هستند


مجمع خیرین ملایر با حدود بیش از هشت سال فعالیت امروز در حوزه های مختلف به کمک بیماران و حوزه سلامت شهرستان شتافته و با جذب کمک های خیران و نیکوکاران در حوزه سلامت انقلاب بزرگی را در راه سلامت بیماران و توسعه حوزه بهداشتی در شهرستان ملایر به پا کرده است.

 

هفت پروژه درمانی در حال احداث


 «عباس آذر همایون» در گفت و گو با خبرنگار شبستان  در ملایر با اشاره ه فعالیت های   مجمع خیرین سلامت ملایر با بیان اینکه در حال حاضر هفت پروژه خیر ساز در ملایر توسط خیرین سلامت در حال احداث است گفت: این پروژه ها با بیش از ده میلیارد تومان در حال ساخت است.


رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر  این پروژه ها را را شامل پروژه احداث پایگاه سلامت انقلاب به همت خیر شادروان حاج محمد علی رحیمی  دانست و افزود: آورده خیر  برای این پروژه یک میلیارد ریال، است و پروژه ۹۰ درصد پیشرفت دارد.


وی همچنین پروژه بازسازی و توسعه بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی بیمارستان امام حسین(ع) را از دیگر برنامه‌های در حال انجام برشمرد و گفت:  این پروژ ه نیز به همت خیر حاج کاظم زند اسرار با آورده دو نیم میلیارد‌ ریال و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد است.


وی پروژه احداث پایگاه سلامت بلال حبشی توسط خیر، حاج محمود ساریخانی با آورده  ۳ میلیارد ریالی و  پیشرفت ۹۰ درصدی  برشمرد و تصریح کرد:   ساخت بیمارستان امیرالمومنین جوراب توسط خیرحاج حسن توکلی با آورده ۳ و نیم میلیارد تومان پیشرفت ۷۰ درصدی از دیگر پروژهای در حال احداث خیرین حوزه سلامت ملایر است.

 

 آذر همایون همچنیین به احداث پروژه پایگاه سلامت شهری شماره ۳ فوریتهای پزشکی توسط شادروان حاج یداله کاکاوند اشاره کرد و گفت: آورده خیر:۷۰۰ میلیون ریال و امسال پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

 رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر همچنین به پروژه بازسازی و توسعه nicuبیمارستان مهر با آورده خیر گمنام تا کنون با ۶۵۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: پروژه در دست اقدام است.


 وی همچنین  پروژه بازسازی بخش فیزیو تراپی بیمارستان امام حسین (ع) توسط  خیران فاطمه جعفری ،شادروان بتول جعفری و شادروان محمد وکیلی را از پروژه‌های دیگر در حوزه سلامت ملایر دانست.

 

.وی در ادامه با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت ملایر در سایر حوزه ها نیز  فعالیت دارد گفت: کمک‌های مددکاران و‌مشاوران،برگزاری جشنواره غذا به نفع بیماران، برگزاری کمک های معیشتی به بیماران نیازمند ، سرطانی و صعب العلاج در مناسبت های مختلف، همکاری رایگان پزشکان و پرستاران  از دیگر خدمات است و امیدواریم شاهد یاری بیشتر  خیرین در حوزه سلامت ملایر باشیم.

 

 

کد خبر 936083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha