۲۰ درصد از قانون فضای کسب و کار اجرایی شده است

رییس اتاق تعاون با انتقاد از عدم نظارت مجلس بر اجرای قوانین گفت: بعد از شش الی هفت سال از تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار تنها ۲۰ درصد این قانون اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «بهمن عبداللهی» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 18 خرداد و با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: یکی از راه های تاب آوری کشور استفاده از ظرفیت داخلی است که متاسفانه کمتر به این موضوع توجه شده است. بخش تعاون یکی از سه رکن اقتصاد کشور است و تمام سیاست گذاری ها و تصویب قوانین معطوف به توسعه این بخش بوده است چرا که این بخش مبتنی بر توجه به مردم و اجرای عدالت است.

 

رییس اتاق تعاون اظهار داشت: قوانین و سیاست های اصل 44 مبتنی بر توسعه بخش تعاون، تدوین و ابلاغ شده است ولی متاسفانه کمتر به این بخش توجه شده است و علت آن، نگاه های حاکم بر اقتصاد کشور است که اجازه توسعه به این بخش از اقتصاد را نداده است.

 

وی بیان کرد: هرگاه صحبت از بخش تعاون می شود، همه ذهن شان بر روی تعاونی های مسکن می رود در حالی که تعاونی ها در حوزه هایی همانند صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، دام و طیور، شیلات، بهداشت و درمان و شرکت های دانش بنیان نیز حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه توسعه بخش تعاون نیازمند توجه مجلس است، گفت: یکی از وظایف اصلی مجلس نظارت بر اجرای قوانین مصوب است. ما قوانین خوبی در مجالس قبل داشتیم اما خلایی که وجود دارد عدم نظارت بر اجرای قوانین است. قانون بهبود فضای کسب و کار بعد از شش الی هفت سال 20 درصد اجرایی شده است و اگر این قانون اجرایی می شود، قطعا تحولی در محیط کسب و کار اتفاق می افتاد. /

کد خبر 936117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha