آغاز جمع آوری معتادان متجاهر در قزوین

وارثی از آغاز جمع آوری معتادان متجاهر در قزوین خبر داد و گفت: برای این منظور ۲ کمپ برای قرنطینه و یک کمپ ماده ۱۶ آماده کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علیرضا وارثی» در نشست ستاد مقابله با کرونا که امروز (یکشنبه 18 خرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث افراد پشت نوبت مراکز نگهداری بیماران روان، سالمندان و معلولان ازدحام بسیاری شده که گاهی با دستور قضایی برای پذیرش مراجعه می کنند که پذیرش را آغاز کرده ایم و این افراد ابتدا 15 روز در قرنطینه می مانند.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: اقدام دیگر ما در بحث سامانه طلاق بود که بر اساس مصوبه سازمان بهزیستی با ظرفیت کم این سامانه آغاز به کار کرد و ان شاالله در روزهای آتی به ظرفیت کامل برسیم.

 

وی عنوان کرد: بحث دیگر جمع آوری معتادان متجاهر است که از فردا در قزوین آغاز می شود که برای این منظور 2 کمپ برای قرنطینه و یک کمپ ماده 16 آماده کرده ایم.

 

وارثی اعلام کرد: تیم های سیار حوزه اجتماعی هم در خدمت شهروندان در سطح شهر هستند و فعالیت خود را دارند.

 

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: روز گذشته در جلسه ستاد ملی کرونا بحث مراکز فرهنگی مطرح شد که خواهشمندیم مصوب شود آموزشگاه ها و موسسات فرهنگی و قرآنی فعالیت خود را آغاز کنند.

 

«محمد حسین اسماعیلی» عنوان کرد: همچنین سالن های هنری و سینماها هم با 50 درصد ظرفیت و  با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعالیت خود را از سر گیرند که البته بحث نظارت در این حوزه باید با جدیت پیگیری شود.

 

در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: باید زندگی مسالمت آمیز با کرونا را آموخت چراکه تا درمان و دارویی کشف شود، این بیماری ادامه دارد.

 

«مریم بیدخام» تصریح کرد: به علت بسته بودن تالارها، بسیاری از خانواده ها مراسم عروسی را در منازل برگزار می کنند که استانداردهای لازم هم رعایت نمی شود که پیشنهاد می شود با رعایت پروتکل های بهداشتی و با یک سوم ظرفیت، این تالارها هم آغاز به کار کنند.

 

وی یادآور شد: با دیدگاه سلبی جواب مطلوبی نمی گیریم و استمرار این وضعیت هم به لحاظ روحی افراد  را دچار آُسیب می کند و با توجه به اینکه در فصل تابستان هم هستیم بازشدن تالارهای عروسی با یک سوم ظرفیت و با رعایت موارد بهداشتی مورد استقبال خانواده ها قرار می گیرد.

 

کد خبر 936143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha