دولت تکلیف ۵۰ هزار میلیارد تومانی که باید در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می گرفت را روشن کند

نایب رییس مجلس از دولت خواست طبق تبصره ۲ قانون بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی که قرار بود از بدهی های دولت در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد را به این سازمان اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 18 خرداد و پس از سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی و روسای سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه گفت: مجلس جدید این انتظار را دارد که دولت در بخش درآمدهای غیر نفتی و پایدار اقدام مهم و موثری انجام دهد. با توجه به مشکلات بین المللی دولت باید برنامه مدون خود در مورد درآمدهای پایدار کشور را ارایه دهد و البته این درآمدها نباید مبتنی بر آینده فروشی و استقراض و یا فروش درآمدهای دولتی به صورت گسترده باشد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، اظهار داشت: در رابطه با عملکرد سازمان خصوصی سازی ابهاماتی وجود دارد، نگرانی هایی در مورد بازار بورس است که اینها مقداری مجلس را نگران کرده است البته دولت نباید به نام کسب درآمد در بودجه سالیانه اموال و دارایی ها را به فروش برساند

 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: عموم مردم که غیر حرفه ای نیز هستند دچار گرفتاری هایی هستند، ‌مشکلات آنها باید رفع شود، مسئله ساماندهی مالیاتی باید هرچه سریع تر انجام شود و در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بحث مبارزه با فساد در سازمان های بورس، گمرک، مالیاتی و بانک ها که زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: مجلس یازدهم این انتظار را دارد که شاهد برنامه مدون و قابل ارایه وزارت اقتصاد برای مبارزه با فساد به مجلس باشد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه رکود باید وضعیت تسهیلاتی و استمهال بانک ها با توجه به بحران کرونا مورد دقت قرار گیرد، طبق تبصره 2 قانون برنامه بودجه 99 قرار است 50 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد که چون این عدد تخصیص داده نشده است لذا سازمان تامین اجتماعی بهانه ای برای عدم پرداخت حقوق بازنشستگان پیدا کرده است البته این عدد سال گذشته نیز اجرایی نشد. دولت باید تکلیف این مسئله را روشن کند./

 

 

کد خبر 936197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha