سال گذشته ۷۰۰ میلیون یورو در ارز دارویی کشور صرفه جویی شد

نمکی گفت: صنعت دارویی کشور با تکیه بر توان تولید داخلی توانست در سال گذشته ۷۰۰ میلیون یورو در ارز دارویی کشور صرفه جویی نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «سعید نمکی» در مراسم افتتاح اولین شهرک تولید مواد اولیه دارویی کشور که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: از دست اندرکاران صنعت دارویی کشور و شرکت کیمیاگران تشکر می کنم و خوشحالم در عین گرفتاری و مبارزه با کرونا اولین و بزرگترین کارخانه مواد اولیه دارویی کشور را در سطح منطقه افتتاح می کنیم.

 

وزیر بهداشت افزود: سال 98 برای ما و همکاران در وزارت بهداشت سال سخت و طاقت فرسایی بود، هرچند ما در سال گذشته موفق شدیم با افزایش تولید داخلی و تکیه به توان تولیدکنندگان داخلی در مصرف منابع ارزی برای واردات دارویی 700 میلیون یورو صرفه جویی داشته باشیم.

 

وی افزود: صرفه جویی 700 میلیون یورویی در ارز دارویی در حالی بود که برآوردها حکایت از آن داشت ما 50 درصد ارز دارویی بیشتری لازم خواهیم داشت ولی ما توانستیم 20 درصد صرفه جویی بیشتر نیز داشته باشیم که این امر با تکیه بر توان تولید داخلی محقق شد.

 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در سال گذشته یک نسخه در دست هیچ بیماری سرگردان نبود، گفت: ما به عنوان یک کشور محروم در تحریم های ظالمانه توانستیم بیماری کرونا را مدیریت کنیم و در حالی که در اوج تحریم بودیم در کمتر از دو ماه هم توانستیم نیازهای داخلی خود را تامین کنیم و هم به صادرکننده مواد اولیه ضد عفونی و بهداشتی و ماسک و سایر اقلام ضد کرونا تبدیل شویم.

 

 

 

کد خبر 936217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha