بازدید دادستان کرمان از صنوف مختلف به منظور بررسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی+ تصاویر

دادستان کرمان به اتفاق هیئت همراه به منظور بررسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با بیماری کرونا از برخی صنوف در سطح شهر کرمان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ شامگاه یکشنبه (18 خرداد) دادستان کرمان به اتفاق مدیرکل تعزیرات حکومتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، پلیس و نماینده نظارت اداره اماکن و ... به منظور بررسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با بیماری کرونا از مراکز مختلف و واحدهای صنفی پاساژ بزرگ آزادی، اغذیه فروشی ها، شیرینی فروشی و 2 رستوران در سطح شهر بازدید کردند.

 

 

 

دادخدا سالاری در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در راستای دغدغه مردم، در خصوص اینکه آیا مباحث بهداشتی که یکی از الزامات حاکمیتی است، رعایت می شود یا خیر؟ بازدیدهایی همراه با اکیپ های تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، پلیس اماکن و تعدادی از خبرنگاران به عنوان نمایندگان جامعه انجام شد.

 

 

دادستان کرمان بیان کرد: اگر در واحد صنفی پروتکل ها و اصول بهداشتی رعایت نشده باشد، در بخشی اگر نیاز به تذکر داشته باشند، تذکر خواهیم داد و در صورت لزوم قطعاً اعمال قانون و پلمب خواهند شد.

 

 

 

وی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت اجرای اصول بهداشتی تا اینجا خوب بوده و برخی از واحدهای صنفی که نقایصی داشتند به آن ها اخطار و تذکر داده شد.

 

 

در این بازدید ابتدا از پاساژ بزرگ آزادی و از برخی واحدهای صنفی کیف و کفش، دو مغازه موبایل فروشی، یک مغازه تعمیرات موبایل و ... بازدید شد که همه واحدهای صنفی فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی را در راستای مقابله با بیماری کرونا رعایت کرده بودند.

 

 

پس از بازدید پاساژ بزرگ آزادی، از یک اغذیه فروشی در میدان آزادی بازدید شد که به دلیل کوچکی فضای طبخ غذا و نداشتن تهویه مناسب از دادستان تذکر گرفت.

 

 

دکتر سید وحید احمدی طباطبایی هم در این بازدید با بیان اینکه اغذیه فروشی ها می توانند بهتر از این عمل کنند، افزود: فضای اغذیه فروشی ها کوچک است و تهویه مناسب در آن ها وجود ندارد و باید مواد خود را در یخچال نگهداری کنند.

 

 

سپس از شیرینی فروشی و فضای داخلی پخت بازدید کردند که مشکل خاصی وجود نداشت اما به خاطر نداشتن محافظ بر روی آجیل و خشکبار تذکر داده شد.

 

 

این هیئت نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی سپس به بلوار حمزه مراجعه کرده و از 4 اغذیه فروشی بازدید کردند که به جز دو اغذیه فروشی، بقیه به دلایل رعایت نکردن اصول بهداشتی و نداشتن تابلو نرخ تذکر گرفتند.

 

 

بازدید از رستوران برنامه بعدی بود که در آن مشکل خاصی وجود نداشت و معاونین بهداشتی از بهداشت داخل آشپزخانه های رستوران ها رضایت کامل را داشتند.

کد خبر 936412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha