ورود کاروان جدید نظامیان آمریکایی‌ها به سوریه

بنا بر گزارش ها ارتش آمریكا كاروان جدیدی از كامیون های حامل تجهیزات نظامی را به شمال شرقی استان حسکه سوریه ارسال كرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، بنا بر گزارش ها ارتش آمریكا كاروان جدیدی از كامیون های حامل تجهیزات نظامی را به شمال شرقی استان حسکه سوریه ارسال كرده است. دولت سوریه آمریکا را متهم کرده است که نفت این کشور را از این منطقه به غارت می برد.

 

به گفته منابع محلی کاروان حدود 50 دستگاه خودرو از جمله کامیون و نفتکش ، روز یکشنبه از گذرگاه مرزی الولید به داخل مرزهای سوریه عبور کرد.

 

از اواخر اکتبر سال 2019 ، ایالات متحده در بازگرداندن دستور قبلی رئیس جمهور دونالد ترامپ مبنی بر عقب نشینی کلیه نیروها در آنجا ، نیروها را به مزارع نفتی که توسط نیروهای کرد در شرق سوریه کنترل می شود ، اعزام کرده است.

 

پنتاگون ادعا می کند که این اقدام با هدف محافظت از میادین و امکانات در برابر حملات احتمالی داعش است در صورتی که ترامپ پیشتر گفته بود واشنگتن به دنبال منافع اقتصادی در کنترل میادین نفتی است.

 

حضور نیروهای آمریکایی در شرق سوریه روند معمول زندگی روستاییان منطقه را به هم زده است. ساکنان محلی بارها مانع حرکت نظامیان آمریکایی شده اند.

 

گفته می شود جنگنده های آمریکایی در ارتفاع پایین پرواز کرده و موجب ترس روستاییان می شوند.

کد خبر 936470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha