نگاه امام راحل به مستضعفین و محرومین نگاه راهبردی و اصیل است

«هدایت صفری» گفت: برازنده‌ترین نام برای انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مستضعفان بوده و نگاه امام راحل به این قشر نگاه راهبردی و اصیل بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز در نشست بصیرتی گفت: ارتحال و فقدان حضرت امام خمینی (ره) ضایعه‌ای بزرگ وداغی التیام ناپذیر برای دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر ایران بود.

 

هدایت صفری بابیان اینکه آرامش وطمانینگی حضرت امام (ره) مهم‌ترین خصوصیت اخلاقی ایشان و برازنده‌ترین نام برای انقلاب اسلامی ایران را انقلاب مستضعفان و محرومان عنوان کرده وادامه داد: حضرت امام (ره) در سایه تفکر و اندیشه الهی برگرفته از دین ، به امور نیازمندان نگاه تاکتیکی و موقتی نداشته بلکه نگاه ایشان به این موضوع نگاه راهبردی و اصیل بود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ساده زیستی حضرت امام (ره) در ابعاد زندگی فردی و اهتمام این فقیه ارزشمند در اولین روزهای انقلاب برای تأسیس نهادهایی همچون جهاد سازندگی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، حساب 100 امام، بنیاد 15 خرداد، کمیته امداد و... که دغدغه محرومین زدایی داشته باشند؛ از مصادیق عملی جاری کردن تفکر و اندیشه الهی در رسیدگی به امور نیازمندان در حوزه اقدام و عمل بود.

 

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از سرنوشت‌سازترین مهم‌ترین حوادث تاریخ این کشور به رهبری حضرت امام (ره) است، افزود: امامی که عالم مردم‌شناس و دین‌شناس بود و به بیان شهید مطهری به هدفش، به راهش، به خدا و مردمش باور داشت و با همین باور انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و امروز آرمان‌های حضرت امام (ره ) در سایه صلابت و اقتدار فرزند خلفش حضرت آیت ا... امام خامنه‌ای ( مدظله‌العالی ) حفظ و ارتقا یافته ، خار چشم دشمنان شده الهام بخشی کرده ، بیداری‌ها را نوید داده و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.

 

صفری با تأکید بااینکه برای حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی همه وظیفه‌دارند ایفای نقش‌نمایند، ادامه داد ؛این مسئولیت برای کارگزاران نظام در حوزه محرومیت‌زدایی که افتخار خدمت درنداد انقلابی کمیته امداد که مزین به نام مبارک حضرت امام خمینی ( ره) است ، سنگین‌تر بوده وبید با الگو گیری از آن حضرت و تجدیدنظر در روش‌های مدیریتی برای همسویی با معیارهای موردنظر مقام معظم رهبری با رویکرد انقلابی، جهادی، باتدبیر و مستحکم در حوزه واگذارشده به این نهاد نقش‌آفرینی کنند .

 

وی همچنین تصریح کرد: تراز، معیار و شاقول سنجش ولایتمداری و جاری بودن تفکر انقلابی در این نهاد دستورات دینی در باب اهمیت رسیدگی به نیازمندان، منویات مقام معظم رهبری اندیشه و گفتار توأم با عمل سردار دل‌ها شهید سلیمانی ، ارزش‌آفرینی در حوزه کارکردی بخش‌های مختلف از طریق کار جهادی وارزشی برای تحقق انتظارات رهبری معظم انقلاب در حوزه توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف و خدمت مؤثر بوده وبید موردتوجه همه کارگزاران این نهاد انقلابی والایی باشد .

 

صفری بابیان اینکه نیاز و مطالبه مهم امروز با توجه به هجمه‌های دشمنان علیه نظام برای ایجاد فاصله بین امام وامت و چالش‌های اقتصادی ناشی از تحریم ، ارتقای کارآمدی ، بهره‌وری ، خدمت مؤثر و سرمایه اجتماعی نظام برای امیدآفرینی در جامعه است، گفت: زمینه‌ساز تحقق مطالبه امروز مقام معظم رهبری از این نهاد کارآفرینی، ایجاد درآمد باثبات وتوان‌اند سازی بوده وبید با تقویت روحیه اخوت و برادری، همدلی و انسجام، هم‌افزایی و کار تیمی و پای‌کار آوردن مردم به صحنه کارگزاری در حوزه محرومیت‌زدایی و فقرزدایی، کار وتواش انقلابی‌تر وجهشی تری انجام شود.

 

کد خبر 936643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha