۲۶ برگزیده و فعال «فهما» در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می شوند

آئین تجلیل از ۲۶ برگزیده طرح ملی «فهما» در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

«علیرضا دولت آبادی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: طرح ملی «فهما» (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) یک رویداد ملی بوده که اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ها برنامه ها و فعالیت های خود را در آن ثبت می کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این طرح چند وجهی برای نخستین بار در استان و کشور آغاز شد و هم اکنون نیز ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه طرح ملی «فهما» یکی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار در مسیر ساماندهی فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در مساجد است، ادامه داد: این طرح ملی اقدامی ارزشمند برای ساماندهی فعالیت کانون‌ ها و همچنین حمایت هدفمند از آنها محسوب می شود .

 

دولت آبادی با اشاره به اینکه 6 محور برای فعالیت کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد در قالب این طرح در نظر گرفته شد، ادامه داد: قرآن و عترت، کتاب و کتاب‌ خوانی، آسیب‌ های اجتماعی و فضای مجازی و هنر متعالی از جمله موضوع های در نظر گرفته شده طرح ملی «فهما» است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کانون های مساجد استان در این راستا موفق عمل کردند، گفت: کانون های فرهنگی مساجد استان در این طرح ملی 2 برگزیده کشوری شایسته تقدیر و 24 کانون به عنوان کانون فعال داشت.

 

وی با بیان اینکه آئین تجلیل از 26 برگزیده و فعال طرح ملی فهما 21 خرداد ماه جاری در یاسوج برگزار می شود.

 

دولت آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در این آئین حداقل 12 نفر از این افراد تجلیل می شود و سایر افراد نیز به صورت حضوری در کانون تجلیل خواهند شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آئین تجلیل از این افراد روز چهارشنبه، 21 خرداد ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری و دیگر مسئولان برگزار می شود.

کد خبر 936672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha