خشم بیشتر تظاهرکنندگان از درخواست شهردار لس‌انجلس

چند هفته ای است که مردم آمریکا در پی قتل جرج فلوید شهروند سیاه پوست ایالت مینیاپولیس تظاهرات می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دویچه وله، درخواست شهردار لس آنجلس خشم تظاهرکنندگان آمریکایی علیه نژادپرستی را بیشتر کرده است. چند هفته ای است که مردم آمریکا در پی قتل جرج فلوید شهروند سیاه پوست ایالت مینیاپولیس تظاهرات می کنند.

 

در دهه های گذشته پلیس آمریکا قدرت خود را به شدت گسترش داده است. پلیس آمریکا بودجه زیادی دارد، به ندرت نظارتی بر آن وجود دارد و قوانین این کشور مصونیت بالایی برای کارکنان آن در نظر گرفته است.

 

شهردار لس آنجلس وقتی از دولت این کشور خواست بودجه پلیس این شهر را بیشتر کند با خشم مردم روبرو شده است. پیشنهاد اخیر بودجه‌ای برای شهر لس آنجلس موجی از خشم در رسانه های اجتماعی را برانگیخته است.

 

اریک گارستی شهردار شهر لس آنجلس خواستار بودجه بیشتر برای پلیس این منطقه شده و و حدود 1.8 میلیارد دلار از کل بودجه حدود 5.4 میلیارد دلاری را به این بخش اختصاص داده که بیشترین بودجه نسبت به همه بخش های دیگر را شامل می شود.

 

لس آنجلس تنها شهر آمریکا نیست که بودجه کلانی را برای پلیس اختصاص داده است و این مسئله در بسیاری مناطق و شهرهای دیگر این کشور هم متداول است.

 

استوارت شرودر از جامعه شناسان دانشگاه جان هاپکینگز در این باره می گوید منابع مالی خوب برای پلیس پیامد فعالیت های لابی گری آن هاست که در سال های 1990 به نقطه اوج خود رسید.

کد خبر 936693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha