اقدامات جهادی قرارگاه امام رضا (ع) در  خوزستان

شهریاری به اقدامات جهادی قرارگاه امام رضا (ع) در خوزستان پرداخت و گفت: این قرارگاه در راستای فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اشتغالزایی و مقابله با کرونا اقدامات بسیار خوبی با محوریت خدمات‌رسانی به مناطق محروم ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، «حامد شهریاری» صبح امروز (دوشنبه 19 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان اقدامات قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در خوزستان و کشور پرداخت و با بیان اینکه سال 94 این قرارگاه دفتر مرکزی خود در استان خوزستان را افتتاح کرد اظهار داشت: هدف راه اندازی این قرارگاه پشتیبانی از گروه‌های جهادی در شهرها است.

 

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه اقدامات این قرارگاه در راستای فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اشتغالزایی و ... است افزود: در سال‌های 93 و 94 در چهار محور دشت‌آزادگان، اهواز، شادگان و ماهشهر توانستیم خدمات بسیار مطلوبی به مردم خوزستان ارائه دهیم.

 

وی با بیان اینکه 9 هزار نفر از نیروهای جهادی خوزستان مورد حمایت این قرارگاه قرار دارند ابراز کرد: در سال 95 با توجه محرومیت‌های موجود، بخش غیزانیه محور فعالیت‌ این گروه‌های جهادی قرار گرفت که در همان سال 40 میلیارد تومان به منظور تاسیسات زیرساختی از جمله سرویس بهداشتی، بهسازی سه مسجد، حفر چاه، بهسازی 247 منزل مسکونی، آب‌رسانی به چندین روستا و ایزوگام منازل هرینه شد.

 

شهریاری از برگزاری اردوهای پزشکی در مناطق محروم اهواز در سال 96 خبر داد و تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و 600 بیمار در آن سال تحت پایش دندانپزشکی قرار گرفتند، این طرح در کوی آل‌صافی اهواز و درمانگاه شهرداری برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرستان شادگان 10 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آب‌رسانی شد اضافه کرد: خدمات بسیاری خوبی از سوی قرارگاه امام رضا (ع) به محرومان و نیازمندان استان خوستان ارائه شده است.

 

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا (ع) به تشریح اقدامات این قرارگاه در مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار کرد: این ویروس از ابتدای اسفندماه به سرعت در خوزستان پیشروی کرد که در این راستا به همت این قرارگاه کارگاه تولید ماسک 22 شهرستان راه‌اندازی شد و تاکنون 624 هزار ماسک تولید و به‌صورت رایگان توزیع شده است.

 

وی اولویت توزیع ماسک را در  مناطق محروم عنوان کرد و با بیان اینکه در کنار آن خدمات مختلفی به روستائیان ارائه شد اذعان داشت:  علاوه بر این در سطح شهرها نیز اقدام به توزیع ماسک‌ و دستکش‌ کردیم که برای این اقدام 90 رول پارچه به منظور تولید ماسک استفاده شد.

 

شهریاری یا اشاره به اینکه 116 مرحله ضدعفونی مناطق محروم استان با ظرفیت 70 هزار لیتر محلول ضدعفونی صورت پذیرفت عنوان کرد: همچنین 13 هزار شیلد و چهار هزار لباس بیمارستانی با اولویت بیمارستان‌های معین کرونا در استان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه اقلام بهداشتی مستقیما و بدون واسطه به دست مصرف‌کننده می‌رسد تاکید کرد: از ابتدای اسفند تاکنون 17 هزار بسته معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان استان توزیع و علاوه بر آن 52 سرویس جهیزیه شامل 24 قلم اقلام ضروری زندگیبه زوج‌های نیازمند تحویل داده شد.

 

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در پایان یاد آور شد: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) 60 دستگاه یخچال میان مددجویان این نهاد در سایر خوزستان توزیع و قرارگاه همکاری کمیته امداد و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) راه‌اندازی شد.

 

کد خبر 936702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha