برگزیدگان جشنواره مستند«میراث ناملموس» تجلیل می شوند

مصباح از معرفی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره فیلم مستند« میراث ناملموس» در گیلان خبر داد.

«سیدامیر مصباح» با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم مستند «میراث ناملموس» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این جشنواره در چهار محور چاپ، کتابفروشی، نشریه و عکاسی به‌منظور شناسایی، جمع‌آوری و مستندسازی هدفمند میراث فرهنگی ناملموس استان برگزار شده است.

 

معاون هنری و امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بیش از ۶۰ رزومه کاری از سوی فیلمسازان هفت استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد افزود: از این تعداد ۱۷ رزومه مربوط به فیلمسازانی از تهران، مشهد، کرمانشاه، اصفهان، ساوه و همدان بود که به علت ساختار جشنواره قادر به پذیرش آنها نیستیم.

 

وی با بیان اینکه با نظر هیئت داوران ۱۵ فیلم‌ساز گیلانی با قرعه‌کشی برای ساخت مستندی مطابق با محورهای جشنواره انتخاب شدند اعلام کرد: فیلمسازان می‌بایست طی ۷۲ ساعت آثار مستند خود را با مدت زمان پنج تا ۲۰ دقیقه تولید کرده و به دبیرخانه جشنواره ارائه می‌دادند.

 

مصباح از پرداخت یک میلیون تومان کمک هزینه جهت ساخت مستند به هر فیلم‌ساز خبرداد و بیان کرد: «منوچهر محمدی»، «متین حکیم‌پور»، «سعید نعمتی» و «سید محمدعلی رئیسیان» در حوزه چاپ، «محمدجواد افروز»، «فرازمند»، «مهرداد محب علیزاده»، «اسماعیل حاجتی» و «میثم جود دوست» در حوزه عکاسی مستند‌های خود را تولید کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: در حوزه کتابفروشی «امیر شکرگزار»، «حامد اریب»، «مازیار یوسفی» و «روح الله خانزاده» و در حوزه نشریه «ابوذر جلالی» به تولید مستند پرداخته‌اند.

 

معاون هنری و امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان اعلام کرد: برگزیدگان این جشنواره چهارشنبه،(۲۱ خرداد) طی مراسمی تجلیل می‌شوند.

 

 

 

کد خبر 936768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha