گزارش شبستان از سومین نشست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان

سومین نشست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با حضور دستگاه های عضو ستاد و به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده، سه شنبه(۲۰ خرداد) در نشست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد؛ گفت: این سومین جلسه بعد از تصویب اساسنامه کانون ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در استان برگزار می شود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان «برگزاری سومین دوره همایش ملی پیامبر اعظم» را دستور کار این جلسه اعلام کرد و با ارائه گزارشی مختصر از برگزاری دو دوره قبل که به ترتیب ۹۵ و ۱۱۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد؛ افزود: دومین دستور کار جلسه طرح اوقات فراغت تابستان بچه های مسجد تحت عنوان «آسمانی ها» است.

 

وی جایگاه کانون های مساجد و ظرفیت بالای آن برای فراهم آوردن زمینه فعالیت جوانان و نوجوانان را مورد تأکید قرار داد و گفت: رونمایی از صفحه استانی پایگاه اطلاع رسانی فهما سومین دستور کار این جلسه است.

 

 

علیزاده با بیان اینکه سال گذشته رویداد ملی فهما-پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران- در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد؛ اظهار داشت: فهما، طرحی منسجم برای رقابت سالم بین کانون ها جهت ثبت خلاقیت و ابتکارها است که حمایت های مالی از کانون ها هم بر اساس همین فعالیت ها در فهما انجام می شود.
 

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد چند سال است، تجهیز نشدند؛ تصریح کرد: اگر کانون ها تقویت شوند باهمکاری دیگر نهادها اتفاقات خوبی رقم می خورد و در همین جریان کرونا کانون ها تبدیل به مکانی برای تولید ماسک، توزیع اقلام بهداشتی{و معیشتی} پویش های مذهبی و تولید محتوا در فضای مجازی شدند.

 

حجت الاسلام مصطفی گرجی هم با توضیحاتی درباره برگزاری سومین همایش ملی پیامبر اعظم که تحت تأثیر کرونا به تأخیر افتاده و وضعیت برگزاری آن در آینده نیز بسته به شرایط کرونا است؛ افزود: در ایام کرونا همه فعالیت ها از تجارت گرفته تا هنر و فرهنگ و...فرم جدیدی به خود گرفته و باید بررسی کرد که آیا  این همایش هم در بستر فضای مجازی قابل انجام هست یا خیر؟

 

 

مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه همه فعالیت های بچه های مسجد در بستر فهما ثبت می شود؛ گفت: در جریان فهما با ۶۴۵ کانون از استان فعالیت های چشمگیری داشتیم و جزو ۱۰ استان برتر کشور{به لحاظ انتخاب کانون شهید عبداللهی رفسنجان} در فهما هستیم.

 

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری هم در این نشست با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای سال ۹۷ بر اساس مقتضیات آن زمان بین استانداری و وزارت ارشاد برای برگزاری همایش پیامبر اعظم انجام شد؛ اظهار داشت: در شرایط فعلی این موضوع دستخوش کرونا و اعتبارات لازم قرار گرفته اما پای کار هستیم‌ و هر کاری از دست مان بر بیاید انجام می دهیم.

 

 

وی با بیان اینکه هیچ تضمینی درباره موضوع کرونا وجود ندارد و استان کرمان هم در مرز هشدار است که آمار مبتلایان آن امروز بیشتر از دیروز است؛ تصریح کرد: تلاش ما برای مهار کرونا است اما ویروس در حال گردش است و کارها هم نباید تعطیل شود بلکه زندگی باید با این بیماری همراه شود‌.

 

 

بصیری خاطرنشان کرد: باید آمادگی برای برگزاری همایش و تولیدات مربوطه داشتیم باشیم و در صورت لزوم آن را محدود و مختصر برگزار کنیم و اگر هم غیرحضوری باشد، بهتر است زیرا  امسال وضعیت اعتبارات مشکل دارد اما هزینه ها باید مدیریت شود و آن را کاهش داد.
 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی هم درباره همایش پیامبر اعظم خاطرنشان کرد: اگر کیفیت بالاتر رود هزینه پایین تر می آید و این بهتر است.

 

 

در این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون استاندار، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و... از صفحه استانی پایگاه اطلاع رسانی فهما در کرمان رونمایی شد.

 

 

 

کد خبر 937112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha