تهیه برش شهرستانی سند توسعه پایدار آموزش های مهارتی تا یک ماه آینده

کوشکی، از تهیه برش شهرستانی سند توسعه پایدار آموزش های مهارتی تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این برش شهرستانی به زودی در اختیار مسئولان شهرستان کوه چنار قرار داده خواهد شد تا نقشه راهی برای ارائه آموزش هایی هدفمند و موثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حشمت کوشکی»، امروز (سه شنبه 20 خرداد) در نخستین جلسه شورای مهارت شهرستان کوه چنار، مهمترین معضل حال حاضر را بیکاری دانست و گفت: بیکاری باعث ایجاد مشکلات و معضلات فراوانی در تمامی زمینه ها از جمله اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی می شود و امروزه قشر تحصیل کرده جامعه نیز به شدت درگیر معضل بیکاری شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس با اشاره به جوامع پیشرفته یکی از دلایل موفقیت آنان را توجه به بحث مهارت آموزی از سنین پایه عنان کرد و افزود: یک فرد دارای یک یا چند مهارت فنی و حرفه ای در جامعه کنونی، قطعا بیکار نمی ماند و ما در سال جاری تمام توان خود را به منظور ترویج گفتمان مهارت آموزی در سطح جامعه به کار بسته ایم.

وی با تاکید بر اهمیت فوق العاده مهارت آموزی در عرصه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار، عنوان کرد: از مسئولان اداره ها، ارگان ها، نهادها و تشکلات مردمی تقاضا داریم با ما در عرصه مهارت آموزی و کاهش بیکاری و ایجاد مشاغل پایدار، همکاری و همراهی داشته باشند و مطمئن باشید که اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تمام توان و امکانات موجود خود را برای آموزش مهارت های مورد نیاز جامعه جویای کار و حرفه کشور در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

کوشکی همچنین از تهیه برش شهرستانی سند توسعه پایدار آموزش های مهارتی تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این برش شهرستانی به زودی در اختیار مسئولان شهرستان کوه چنار قرار داده خواهد شد تا نقشه راهی برای ارائه آموزش هایی هدفمند و موثر باشد.

وی با  اشاره به بافت کشاورزی شهرستان، خواستار تعامل بیشتر بین جهاد کشاورزی با مرکز آموزش فنی و حرفه ای کوه چنار شد و تاکید کرد: ارائه آموزش های مرتبط با بخش کشاورزی از برنامه های اصلی این اداره کل در سال جاری است.

گفتنی است، این نشست با بیان نظرات و راهکارهای سایر اعضای حاضر در جلسه حول محور توسعه آموزش های مهارتی به کار خود پایان داد.

کد خبر 937164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha