نیاز به ایجاد خط هوایی منظم برای صادرات موثر محصولات فارس

فروغان گفت: یکی از نیازهای اصلی فارس در حوزه صادرات محصولات خود، ایجاد خط هوایی منظم است و یکی از خواسته های صادرکنندگان فارس، ایجاد خط هوایی منظم برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (سه شنبه 20 خرداد) در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: اتاق بازرگانی فارس با هدف حضور موثر در بازارهای صادراتی از بازرگانان و صادرکنندگان فارس، حمایت می کند.

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس با اشاره به مشکلات صادرات هوایی به کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس افزود: یکی از نیازهای اصلی فارس در حوزه صادرات محصولات خود، ایجاد خط هوایی منظم است و یکی از خواسته های صادرکنندگان فارس، ایجاد خط هوایی منظم برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی اضافه کرد: تمامی بازرگانان استان می توانند از مزایای صادرات هوایی استفاده کنند و ایجاد خط هوایی برای گروه خاصی نیست.

فروغان با تاکید بر لزوم جوابگو بودن صادرکنندگان استان در مقابل انتظارات مشترین خود، عنوان کرد: برای ایجاد کارگو برای صادرات هوایی استان برای بخش خصوصی باید به تامین بار برای برقراری خط منظم و برنامه ریزی شده توجه کرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: ارسال بار صادراتی کمتر از 85 تن با هواپیما برای ایرلاین مقرون به صرفه نیست اما با تامین بار صادرات هوایی توسط بخش خصوصی در فارس، امکان درخواست افزایش خطوط هوایی و هواپیماهایی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

فروغان عنوان کرد: صادرات هوایی فارس در حال حاضر، توسط شرکت هواپیمایی «ایران ایر» به انجام می رسد و حضور بازرگانان و فعالان اقتصادی استان در حوزه صادرات برای خدمات دهی و ایجاد کارگو توسط شرکت های خطوط هوایی انگیزه ایجاد می کند.

کد خبر 937274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha