شناسایی و مستندنگاری دو گونه پرنده جدید در حیات وحش یخاب

مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد از شناسایی و مستندنگاری دو گونه پرنده جدید در حیات وحش یخاب شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

«مسیب صدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد همزمان با هفته محیط زیست و روز جهانی محیط زیست، موفق شد دو گونه پرنده جدید با نام های «سار صورتی» و «سسک تالابی» را در پناهگاه حیات وحش یخاب شهرستان آران و بیدگل شناسایی و مستند نگاری کند.

 

مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد افزود: با مستندنگاری این دو گونه جانوری، تعداد گونه های مشاهده شده و مستند نگاری شده این پناهگاه ارزشمند به یکصد گونه جانوری ارتقا یافت.

 

صدری به فعالیت های اخیر این انجمن در بخش تنوع زیستی اشاره کرد و گفت: مستند نگاری از یک گونه خزنده ارزشمند و در خطر به نام «دم تیغی ایرانی» و همچنین ثبت و تصویر برداری از «کورمار تاتاری» برای نخستین بار در این پناهگاه با همکاری موسسه مطالعات خزندگان و دوزیستان ایرانیان صورت گرفته است.

 

مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد افزود: پناهگاه حیات وحش یخاب با وسعت بالای ۲۷۰ هزار هکتار با تنوع اقلیمی کم نظیر و با دارا بودن پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی، مرز مشترک قابل توجه با پارک ملی کویر و مطرح شدن به عنوان کریدور اصلی تردد یوزپلنگ آسیایی به لحاظ زیست محیطی اهمیت فوق العاده ای در بین مناطق چهارگانه محیط زیستی ایران دارد.

 

۱۷ تا ۲۳ خرداد ماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است و برای هر روز این هفته عنوانی در نظر گرفته شده است. شعار روز جهانی محیط زیست، امسال با عنوان «پاسداشت تنوع زیستی» است.

 

کد خبر 937556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha