نحوه استفاده از منابع آب نگران کننده است / استان اردبیل کلکسیونی از منابع آبی

جنگی مرنی گفت: نحوه استفاده و مدیریت از منابع آب در جامعه نگران کننده است و باید با برگزاری برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی مصرف بهینه آب در جامعه مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عباس جنگی مرنی» امروز (21 خردادماه) در اختتامیه مراسم طرح «داناب» در سالن کنفرانس آب منطقه ای استان گفت: استان اردبیل از بابت تنوع مناطق زیرزمینی یکی از مناطق بکر است که می تواند به عنوان طرح مطالعاتی و پژوهشی تنوع منابع آبی در کشور مطرح شود.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل تصریح کرد: البته استان اردبیل از نظر سد مخزنی و قطب آبیاری و زه کشی در کشور و جهان مطرح هست و گستردگی و حجم تولیدات آبیاری و زه کشی در سراسر جهان شناخته شده است.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: بیش از 50 چشمه آب گرم و 80 چشمه آب سرد در استان اردبیل شناسایی شده اند که در نوع خود بی نظیر است.

 

جنگی مرنی بیان کرد: استان اردبیل کلکسیونی از منابع آبی زیر زمینی و سطحی است که از سایر استان ها در این زمینه متمایز می کند و طرح های توسعه استان در حوزه آب به عنوان یک کارگاه آموزشی مطرح است.

 

وی یادآور شد: 2 هزار کیلومتر رودخانه مرزی و سطحی در مناطق مختلف استان در جریان است که در نوع خود بی نظیر است.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: نحوه استفاده و مدیریت از منابع آب در جامعه نگران کننده است و باید با برگزاری برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی مصرف بهینه آب در جامعه مدیریت شود.

 

جنگی مرنی تاکید کرد: اجرای طرح داناب یک طرح ضروری در زمینه مدیریت مصرف آب هست که در استان تاکنون به خوبی با مشارکت جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش استان برگزار شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر زنجیره ای از رفتارهای و رویکردهای مدیریت مصرف صحیح آب را در منازل و ادارات به خوبی اجرا کنیم در آینده شاهد حفظ منابع آبی و محیط زیست در استان خواهیم بود.

کد خبر 937666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha