همه فعالیت ها باید با محوریت امام جماعت متبحر  در مساجد صورت گیرد

بهشت با بیان اینکه اگر امام جماعت تامین شود، مسجد احیا می شوند، گفت: همه فعالیت ها باید با محوریت امام جماعت متبحر و کارکرده در زمینه های تربیتی در مساجد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، حجت الاسلام «ابراهیم بهشت» امروز (21 خرداد) در نشست ستاد مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع «روز جهانی مسجد» که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ارکان اصلی مساجد، امام جماعت هستند.

 

رئیس حوزه علمیه یاسوج گفت: اکنون مثل گذشته نیست و امام جماعت باید به پتانسیل کار تربیتی وارد باشد، چون بیشترین مخاطب ما نسل نوجوان و جوان هستند که باید به مساجد دعوت شوند.

 

وی با بیان اینکه متخصص کار تربیتی ائمه جماعات هستند، به خاطره ای از دوران طلبگی خود اشاره کرد و ادامه داد: دهه 80 بنده شهر کازرون بودم و این شهر در آن دهه، 70 مسجد داشت که بزرگ ترین و زیباترین مسجد این شهر مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) بود.

 

بهشت یادآور شد: یکی از کارهای بانیان مساجد این شهر، ساخت 50 خانه عالم برای 50 مسجد بود، یعنی طلبه های هر مسجد دغدغه مسکن نداشتند.

 

رئیس حوزه علمیه یاسوج با اشاره به اینکه اگر امام جماعت تامین شود مساجد احیاء می شوند، خاطرنشان کرد: همه فعالیت ها باید با محوریت امام جماعت متبحر و کارکرده در زمینه های تربیتی در مساجد باشد.

 

وی به صدا و سیما پیشنهاد داد از همه مساجد کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مساجد قدیمی هرکدام در حد پنج دقیقه مستندی تهیه و پخش کند؛ ضمن اینکه می توان در طول سال و هفته ای برای یک مسجد برنامه تهیه و پخش کنند.

 

بهشت یادآور شد: میدان هفت تیر یکی از مکان های پرتردد شهر یاسوج به ویژه در فصل بهار و تابستان است که حتی اذان در این محل شنیده نمی شود.

 

رئیس حوزه علمیه یاسوج گفت: زمین خالی اطراف این میدان وجود دارد که باید تلاش کرد در نزدیکی این محل تدبیری اندیشیده شود.

کد خبر 937745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha