بهره برداری از ۱۸ پروژه در هفته جهاد کشاورزی در نهبندان

مالکی گفت: همزمان با هفته جهادکشاورزی ۱۸ پروژه کشاورزی و دامپروری در شهرستان نهبندان به بهره برداری می رسد.

«محمد مالکی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند از افتتاح ۱۸ پروژه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: پروژه احداث گلخانه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این هفته به بهره برداری می رسد.

 

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان افزود: پروژه شتر پرواری با ظرفیت ۵۰ نفری با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

 

وی به افتتاح پروژه آبیاری کم فشار- قنات هریشی اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه به نمایندگی از هشت پروژه دیگر با اعتبار ۲۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال همزمان با هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهبندان به بهره برداری می رسد.

 

مالکی با اشاره به عملکرد جهاد کشاورزی نهبندان در سال گذشته تصریح کرد: اجرای کشاورزی حفاظتی در ۸۰۰ هکتار، نظارت بر خرید گندم مازاد کشاورزان به میزان یک هزار و ۲۰۰ تن، پرداخت ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون، ساماندهی و نظارت گلخانه ها به مساحت ۱۸ هکتار، صدور ۱۰ مجور احداث گلخانه کوچ مقیاس، اجرای ۶۲.۵ هکتار آبیاری تحت فشار و احیا و مرمت قنوات به طول ۱۲.۳ هزار متر از جمله این اقدامات بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان ادامه داد: سال گذشته کمک به توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار و کاشت گیاهان دارویی (گل محمدی و زعفران) در ۱۱ هکتار از اراضی شهرستان نهبندان انجام شده است.

 

وی به مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۷ هزار هکتار از اراضی نهبندان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مبارزه غیر شیمیایی علیه پسیل پسته در ۲۰۰ هکتار و مبارزه مکانیکی علیه کرم گلوگاه انار در سطح ۲۰۰ هکتار  و مبارزه با آفات و بیماری های محصولات زراعی باغی در سطح هفت هزار و ۲۰۰ هکتار از دیگر اقدامات حوزه حفظ نباتات در شهرستان نهبندان بوده است.

 

مالکی با اشاره به توزیع ۳۶ هزار بچه ماهی کپور در سال گذشته، افزود: همچنین ۵۳ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال تسهیلات بخش کشاورزی، ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به خسارت دیدگان بخش کشاورزی نهبندان جهت جبران خسارت سیل پرداخت شده است.

کد خبر 937757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha