لرستان ظرفیت خوبی در تولید محصولات و فرآورده های زنبور داری دارد

خادمی با اشاره به توانمندی های بومی استان لرستان چون جمله زنبور داری، گفت:بهره برداری از ظرفیت های بومی بستر رشد و توسعه است.

به  گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(22 خرداد) در بازدید از چند طرح زنبور داری استان، اظهار داشت: بهره برداری صحیح از ظرفیت های بومی و محلی مهم ترین گام در جهت تقویت تولید است.

 

استاندار لرستان زنبور داری از ظرفیت های مهم  استان دانست وافزود: استان لرستان به دلیل داشت آب و هوای مساعد در عرصه های مختلف از جمله زنبور دارای استعدادهای فراوانی است.

 

وی ادامه داد: آب و هوای مناسب و طبیعت لرستان‌، استعداد تولید فرآورده ها و محصولات زنبورداری را دارد و باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

 

خادمی با بیان اینکه کیفیت عسل لرستان مثال زدنی است، گفت:  استان لرستان ظرفیت تولید علمی محصولات و فرآورده های حاصل از زنبورداری را دارد .

 

وی ادامه داد: در تولید محصولات و فرآورده های مربوط به عسل می توان از روش های نوین و علمی بهره گیری کرد و عسل با کیفیت لرستان را برند سازی کرد.

 

خادمی افزود: مجموعه‌های زنبور داری استان می توانند با بهره‌گیری از روشهای نوین مانند ترکیب عسل با سایر مواد غذایی و گیاهان دارویی، زمینه تولید محصولات جدید را فراهم کنند.

 

وی  تولید سایر ملزومات زنبورداری را از دیگر توانمندی های استان عنوان کرد و اذعان داشت: با اتکا بر روش های علمی و استفاده از تجربیات مجموعه‌های مشابه در داخل و خارج از کشور، زمینه تولید محصولات با برند لرستان فراهم شود .

 

خادمی  تصریح کرد: امیدواریم با ادامه روند رو به رشدی که در زمینه تولید فرآورده‌های زنبورداری شاهد هستیم، موجبات شکوفایی و رونق استان در این بخش مهیا شود . 

 

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به مجتمع زنبورداری عالیخانی خرم‌آباد به عنوان یک مجموعه علم محور و موفق در بخش تولید عسل و فرآورده های آن، اظهار کرد: این مجموعه با مساحتی بالغ بر ۷ هکتار زمینه اشتغال مستقیم ده نفر را تاکنون فراهم کرده و به دنبال تولید انبوه و برندسازی محصولات خود می باشد.

کد خبر 937902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha