تاکید بر نقش ویژه عشایر در جهش تولید کشور

آیت الله رئیسی گفت: فعالیت‌های اقتصادی عشایر، نقش ویژه در اقتصاد کشور دارد و اکنون می توانند در جهش تولید نیز نقش موثری ایفا کنند لازم است از عشایر حمایت ویژه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، امروز (پنجشنبه 22 خرداد) در پی سفر به فارس و در دیدار با عشایر گفت: تمامی شاخص‌های توسعه یافتگی در داخل مرزهای ایران وجود دارد و با بهره گیری از این ظرفیت‌ها، می‌توان به توسعه یافتگی در تمامی شاخص‌ها دست یافت.

رئیس قوه قضاییه افزود: بر اساس بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری، آینده ایران روشن است و در حال حاضر کشور ما در منطقه برترین قاره است.

وی با تاکید بر عشایر به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و بی بدیل نظام، بیان کرد: صبر، موثر، حافظ انقلاب و پشتوانه نظام بودن از ویژگی های عشایر است که امام راحل نیز همواره بر آن تاکید داشت.

آیت الله رئیسی ادامه داد: عشایر انقلابی همواره با انجام رشادت از ارزش های انقلاب به دفاع پرداخته اند و مولد و بخش اصلی اقتصاد کشور بوده اند.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های اقتصادی عشایر، نقش ویژه در اقتصاد کشور دارد و اکنون می توانند در جهش تولید نیز نقش موثری ایفا کنند  لازم است از عشایر حمایت ویژه شود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر توسعه بیمه عشایری، عنوان کرد: با هدف حمایت از جامعه عشایری باید تمامی ابعاد زندگی عشایر را مورد توجه قرار داد که بیمه عشایری یکی از آنهاست.

وی افزود: قوه قضاییه به توسعه نهادهای داوری عشایری نیز توجه ویژه دارد تا موضوعات و مشکلات در درون خانواده عشایری برطرف شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: احداث مدارس شبانه روزی ویژه فرزندان عشایر و روستاهای محروم، آبرسانی به روستاها و عشایر و ... باید مورد توجه تمامی دستگاه‌های مربوط قرار بگیرد تا زندگی عشایر تسهیل شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به لزوم حفظ منابع طبیعی، گفت: استفاده و حفاظت از منابع طبیعی باید توام باشد و دستگاه‌های قضایی باید برای کوتاه کردن دست متصرفان از مراتع طبیعی، تمامی اقدامات لازم را به انجام برساند.

وی ادامه داد: با افرادی که عمدا اقدام به آتش سوزی‌ در فارس می کنند باید برخورد جدی شود و رسیدگی به این پرونده ها در اولویت قرار بگیرد.

کد خبر 937904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha