ذائقه نظام جمهوری اسلامی با فساد نمی سازد

آیت الله رئیسی گفت: ذائقه نظام اداری جمهوری اسلامی، فساد ناپذیر است و اگر فساد در گوشه و یا اداره ای وجود دارد اما ذائقه نظام با فساد نمی سازد و با آن به مبارزه می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، امروز (پنجشنبه ۲۲ خرداد) در جلسه شورای اداری استان فارس گفت: حضور در جمع مدیران پرتلاش فارس توفیقی است تا از آنها در این فرصت تشکر کنم.

رئیس قوه قضاییه افزود: برای دوران پسا کرونا در حوزه اقتصادی، خانواده، نظام اداری و اجتماعی با مدیریت انقلابی، می ‌توانیم همانند دوران کرونا با موفقیت عمل کنیم.

وی اضافه کرد: رمز موفقیت جمهوری اسلامی در دوران کرونا تدابیر حکیمانه رهبری بود و موجب شد تا شاهد حرکت مومنانه مردم در کوی و برزن باشیم.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اقناع رفتار عمومی، عنوان کرد: قانع کردن مردم توسط مدیران پیامدهای مطلوبی دارد که از نمونه‌های آن می‌توانیم به رعایت کردن مردم برای عدم حضور در طبیعت در روز طبیعت اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای موفقیت در جامعه در دوران پس کرونا نیز باید از همین روش قانع کردن مردمی استفاده کنیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تحول گرایی و تحول خواهی امام راحل گفت: برای ایجاد تحول در حوزه عدالت، تحول گرایی و تحول خواهی نقش مهمی دارد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: عدالت اداری باید در اولویت مدیران قرار بگیرد و مدیران ضمن دیدن خود در محضر خدا، پاسخگویی به ارباب رجوع، مردم و سلسله مراتب اداری را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: برای شکل دادن ایران قوی به مدیران قوی، شجاع و آماده خطر در شرایط مختلف نیاز داریم و در دستگاه قضایی از مدیران شجاعی که برای دور زدن تحریم‌ها خود را به آب و آتش می زنند تا در زندگی مردم مشکلی پیش نیاید، حمایت می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: از سرمایه گذاری که چراغ واحد تولیدی خود را روشن نگاه می دارد باید حمایت کرد و بانکها در شرایط فعلی باید به کارخانه دار فرصت بدهند تا با تولیدات خود، طلب بانک را پرداخت کنند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: هیچ کدام از بانکهای کشور، حق ندارند که کارخانه تملک شده را تعطیل یا نیمه تعطیل کنند بلکه باید این تملک به گونه‌ای پیش برود که به چرخش تولید منجر شود.

وی عنوان کرد: در حوزه جهش تولید به حضور مدیران شجاع و با جرات نیاز داریم که نقش مهمی در راه انداختن چرخه تولید دارند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: در گام دوم انقلاب یکی از مهمترین محورها وجود و حضور مدیران انقلابی و تواناست که همین مدیرها با تلاش انقلابی خود، می توانند از بسیاری از تحریم ها عبور کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر راه اندازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل فارس گفت: باید به گونه ای عمل کرد که شاهد مشغول شدن مجدد کارگران در این واحدها باشیم و همه این کارها انجام حق و عدالت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدگاه «ملاصدرا شیرازی» درباره عدالت عنوان کرد: عقول در پرتوی عدالت شکوفا می شود و ظلم موجب در محدودیت قراردادن عقول می شود.

آیت الله رئیسی تصریح ‌کرد: ذائقه نظام اداری جمهوری اسلامی، فساد ناپذیر است و اگر فساد در گوشه و یا اداره ای وجود دارد اما ذائقه نظام با فساد نمی سازد و با آن به مبارزه می پردازد.

وی ادامه داد: آثار ۱۵ هزار شهید در فارس می گذارد تا فساد پا بگیرد و ایران قوی به مدیران قوی، قانون گذاران قوی، قوه قضائیه و اجرای قوی نیاز دارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های استانی، گفت: باید از خلاقیت مدیران استانی برای باز شدن گره ها استفاده شود و فارس به عنوان یک قطب صنعتی و کشاورزی ظرفیت فراوانی دارد که می تواند با نظارت درون سازمانی در استان به نتایج مطلوبی دست یافت.

کد خبر 937987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha