نماز جمعه در ۱۸ شهر خراسان جنوبی  اقامه شد

نماز جمعه این هفته ۲۳ خرداد ماه در ۱۸ شهر خراسان جنوبی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نمازجمعه این هفته (۲۳ خرداد) در ۱۸ شهر خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه شد.

 

این شهرها به عنوان منطقه سفید (کم‌خطر) یا زرد (خطر متوسط) بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اعلام شده است و ضدعفونی کردن محل اقامه نماز قبل و بعد از حضور مردم، استفاده نمازگزاران از مهر، سجاده، تسبیح، جانماز شخصی و چادر برای زنان از جمله پروتکل های تعیین شده برای برگزاری نماز جمعه است.

 

اما نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرهای قاین، خضری، نیمبلوک، آرین شهر، اسفدن، بیرجند، نهبندان و شوسف به دلیل وضعیت قرمز (پرخطر) به لحاظ شیوع کرونا اقامه نشد و تا عادی شدن وضعیت این بیماری و موافقت ستاد مقابله با کرونا نماز جمعه در این شهرها برگزار نخواهد شد.

 

براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، شهرستان‌های کشور به مناطق سفید (کم خطر)، زرد (خطر متوسط) و قرمز (پرخطر) تقسیم‌بندی می‌شوند و این رنگ‌بندی با توجه به موارد بستری بیماران تنفسی در شهرستان‌ها متغیر است.

 

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و تا پیش از شیوع کرونا نمازجمعه هر هفته در ۲۶ نقطه این استان برگزار می‌شد.

 

 

کد خبر 938112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha