استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مدیران پر انرژی و با فکر

چراغی ضمن تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به مدیران با فکر، پر انرژی و پیگیر دارد، گفت: باید مسئولان کشوری و استانی با انتخاب های درست، ظرفیت های استان را شکوفا و به پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «ابراهیم چراغی» ظهر امروز (23 خرداد) در خطبه های نماز جمعه که در مصلی امام هادی (علیه السلام) شهر پاتاوه اقامه شد، ضمن توصیه خود و مومنین به رعایت تقوا و پرهیزگاری، معاد را یکی از اسباب هدف دار بودن این دنیا دانست و به تفسیر سوره دخان آیات 38-39-40 پرداخت و اظهار کرد: بعضی گمان می کنند در این چند روزه دنیا مشغول خواب، خوراک، شهوات و امیال حیوانی هستند و بعد با مرگ زندگی پایان می یابد، در حالی که این دستگاه بزرگ آفرینش با آن همه دقتی که در تمام قسمت های آن به کار رفته، عبث و بیهوده به وجود نیامده است.

 

امام جمعه پاتاوه این دنیا را مقدمه ای برای مکان دیگر دانست و اضافه کرد: اگر انسان به عظمت این عالم و مخلوقات آن فکر کند، متوجه می شود این دنیا مقدمه ای برای مکان و زمان دیگر است.

 

«اصحاب کهف مردان جنگجوی با طاغوت زمان خود بودند»

چراغی، «اصحاب کهف» را مردان ستیزه جو با طاغوت زمان خود خواند و گفت: «اصحاب کهف» مردانی بودند که با طاغوت زمان خود می جنگیدند، خداوند با هدایت خود آنها را در غاری به خواب برد، 309 سال آنها در خواب بودند تا مردمانی بعد از آنها آمدند که به قیامت و زندگی بعد از مرگ شک پیدا کردند، خداوند اصحاب کهف را بیدار کرد تا نشانه ای برای مردمان آن زمان و همه زمان ها باشند که این مطلب را برای مردم ثابت کنند که زندگی اخروی و قیامتی وجود دارد.

 

«استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مدیران پر انرژی و با فکر»

وی در خطبه سیاسی نماز، استان کهگیلویه و بویراحمد را مستعد ظرفیت های فراوان در عرصه های مختلف دانست و اضافه کرد: این استان ظرفیت های زیادی در عرصه های مختلف کار، جذب گردشگر، کارآفرینی، صنایع و معادن و تجارت در داخل و خارج و سایر موارد دارد.

 

چراغی ضمن تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به مدیران با فکر، پر انرژی و پیگیر دارد، یادآور شد: باید مسئولان کشوری و استانی با انتخاب های درست، ظرفیت های استان را شکوفا و به پیش ببرند.

 

امام جمعه پاتاوه اظهار کرد: امروز با توجه به نیاز کشور به مدیریت انقلابی با رویکرد جهادی، ایجاد اشتغال، خدمت ‌رسانی به مناطق محروم و مردم مستضعف، ضرورت دارد مدیران ما در این راستا تلاش کنند.

 

وی با اشاره به وجود ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد نهفته است، گفت: ما ظرفیت ها و فرزندان با استعدادی در استان داریم و از ظرفیت ها به صورت شایسته استفاده نمی شود.

 

چراغی ضمن یادآوری مجدد ظرفیت و پتانسیل های نهفته در این استان خطاب به مسئولین، گفت: مدیران شایسته ای برای قسمت های مختلف به کار گرفته شود تا ما بتوانیم از همه ظرفیت های استان استفاده کنیم.

 

امام جمعه پاتاوه  با بیان اینکه استان در زمینه کار آفرینی می تواند نمونه باشد، خاطرنشان کرد: ظرفیت های مختلفی در زمینه گیاهان داروئی، گل خانه ها، کشاورزی و صنایع دستی و هنرمندان مطرحی در این زمینه داریم.

 

وی با طرح این سوال که اصفهان شهر هنرمندان است، چرا؟، گفت: چون مسئولین آن توانستند هنرمندان را به درستی معرفی کنند.

 

چراغی ضمن تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد هم می تواند شهر هنرمندان باشد، گفت: استان می تواند قطب معادن کشور باشد و لازمه اینها این است که مدیری با فکر و پرانگیزه در راس کار باشد .

کد خبر 938164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha