مساجد می توانند در مدیریت خردمندانه به اقتصاد کمک کنند

نماینده مردم اصفهان با اشاره به نقش مساجد در مردمی کردن اقتصاد گفت: مساجد می توانند در مدیریت خردمندانه به اقتصاد کمک کنند.

حجت الاسلام «حسین میرزایی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در مردمی کردن اقتصاد گفت: این نقش در حوزه های تولید، توزیع، مصرف و مدیریت است. در حوزه تولید باید تولید انبوه و با کیفیت باشد. در حوزه توزیع نیز باید توزیع عادلانه و در حوزه مصرف نیز باید به اندازه و غیر مصرفانه باشد و مدیریت باید خردمندانه باشد.

 

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مساجد می توانند در مدیریت خردمندانه به اقتصاد کمک کنند و مدیریت خردمندانه به فکر، فرهنگ و نوع نگاه مردم بر می گردد. در حوزه مصرف هم مساجد می توانند کمک کنند که مردم از برخورد مصرفانه در اقتصاد دوری کنند.

 

وی اظهار داشت: مساجد در حوزه توزیع می توانند کمک کنند که مردم عدالت محوری را در حوزه اقتصادی به کار ببندند و در حوزه کیفیت تولید هم در جهت فرهنگ سازی برای کیفیت برتر به مدیران و کسانی که در بخش های اقتصادی کار می کنند، کمک کنند.

 

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت مساجد برای حمایت از بخش های اقتصادی به خوبی استفاده کنیم، گفت: متاسفانه ما کارکردهای مساجد را در هندسه نظام اجتماعی موجود فراموش کرده ایم. مساجد در نظام اسلامی علاوه بر کارکرد دینی و مذهبی کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند اما متاسفانه ما نتوانسته ایم از این ظرفیت های مساجد به خوبی استفاده کنیم./

 

 

کد خبر 938264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha