برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن  در مسجد شهیدان  و حوزه علمیه بی بی حکیمه (س)

مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ۲۵خردادماه جاری در مسجد شهیدان شهر دوگنبدان (ویژه برادران ) و در حوزه علمیه حضرت بی بی حکیمه(س) ویژه خواهران برگزار می شود.

«رامین چرومی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار داشت: این دوره از مسابقات در رشته های حفظ پنج، 10 ، 20 جزء و حفظ کل و قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعا خوانی، هم سرایی، هم خوانی قرآن کریم و تفسیر عمومی قرآن کریم در دو گروه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رشته اذان ویژه برادران است، گفت: محدوده اجرای اذان در مراحل شهرستانی و استانی از ابتدا ( بدون مقدمه) تا انتهای فراز «حی علی الفلاح» و در مرحله ملی به‌صورت کامل است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر در مرحله استانی بنا به تشخیص هیئت داوران نیاز به برگزاری فینال باشد، اذان باید به صورت کامل گفته شود، ادامه داد: متقاضیان فقط می‌توانند در مسابقات یک شهرستان شرکت کنند و چنانچه در هر مرحله از مسابقات خلاف موضوع اثبات شود، شرکت‌ کننده از ادامه مراحل مسابقات حذف خواهد شد.

 

چرومی یادآور شد: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره  مسابقات قرآن کریم 25 خردادماه سال جاری بصورت همزمان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  رشته تفسیر عمومی قرآن کریم در دو مرحله مقدماتی (استانی) و نهایی (کشوری) برگزار می شود.

 

مرحله مقدماتی (استانی)

مرحله نهایی (کشوری)

تفسیر سوره‌ مریم

منبع: تفسیر نمونه یا صفوه التفاسیر

تفسیر سوره‌‌های مریم و طه

منبع: تفسیر نمونه یا صفوه التفاسیر

 

 

چرومی گفت: مرحله نخست (استانی) این رشته  به صورت حضوری و سوالات کتبی( تستی و تشریحی ) توسط ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور و به‌ صورت همزمان برگزار می­ شود.  

 

وی با بیان اینکه تاریخ برگزاری اعلام می شود و آزمون مرحله نخست ( استانی) دارای 40 سؤال تستی و 40 امتیاز و دو سوال تشریحی و 10 امتیاز است، گفت: در سوالات تستی هر پاسخ صحیح، یک امتیاز و هر پاسخ نادرست، 25/0 نمره منفی دارد.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سؤالات تشریحی هر سوال پنج امتیاز داشته که پاسخ صحیح و نحوه امتیاز دهی هر سئوال در کلید پاسخنامه آمده، گفت: در صورت تساوی امتیازهای دو یا چند نفر، بالاترین امتیاز پاسخ 2 سوال تشریحی ملاک خواهد بود و باز در صورت تساوی بین نفرات برتر، قرعه کشی صورت می گیرد.

کد خبر 938275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha