اقتصاد و فرهنگ اولویت های اصلی مجلس یازدهم باشد

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی ساماندهی به امور معیشتی مردم را از جمله اولویت های مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: باید اجازه دهیم تا جوانان در تمامی زمینه ها حضور پیدا کنند و به حل مشکلات کشور کمک کنند.

«حسین حسین زاده» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین اولویت های مجلس یازدهم گفت: مهمترین اولویت های مجلس یازدهم بحث های اقتصادی و معیشت به همراه ساماندهی امور فرهنگی است. در بعد اقتصاد و معیشت باید به تصویب قوانینی روی بیاوریم که فضای کسب و کار را همسو کند و در عین حال به ایجاد اشتغال در کشور کمک کند و در حوزه های مختلف از جمله صنعت، معدن و تجارت و حوزه انرژی به صنایع پایین دستی روی بیاوریم.

 

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید با کمپین قوانین گذشته فضای کسب و کار را تسهیل کنیم و به سمت تقویت ارزش پول ملی برویم و بدین طریق بحث معیشت جامعه را استحکام ببخشیم و مقداری از درد مردم کمتر شود.

 

حسین زاده با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید در بعد نظارت قوی و جدی عمل کند، گفت: معتقدم که ما در حوزه قانون گذاری تورم قانون داریم. چیزی حدود 10 الی 12 هزار قانون و 16 هزار مصوبه و مقررات داریم. ما در بعد قانون گذاری نیازی به قانون جدید نداریم و فقط  باید در بعد نظارت قوی تر عمل کنیم. اگر در حوزه نظارت در تنظیم بازار قوی تر عمل کنیم، قطعا تمامی مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل می شود.

 

وی با اشاره به مشکلات بخش فرهنگ گفت: ما در بخش فرهنگ آیتمی به نام فرهنگ و فرهنگ سازی داریم. وقتی گلریزان می گیریم که چهار زندانی آزاد شود، این خوب است اما فرهنگ سازی به معنای اینکه کاری کنیم که زندانی نداشته باشیم بر می گردد به مجموعه رفتارهای که باید در تمامی زمینه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی انجام دهیم.

 

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بعد مصرف انرژی ما بسیار بد عمل می کنیم. مصرف انرژی ما چندین برابر کشورهایی است که جمعیت شان از ما شاید خیلی بیشتر باشد. قطعا برای بهینه سازی مصرف انرژی باید فرهنگ سازی را در دستور کار قرار دهیم.

 

وی با تاکید بر نقش جوانان و تحصیل کرده ها در این بخش گفت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر حضور جوانان در عرصه های مختلف تاکید کردند. ما نیز باید اجازه دهیم که جوانان در جامعه و تمامی ابعاد نقش آفرین باشند و راه خودشان را پیدا کنند./

کد خبر 938502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha