محکومیت طرح های یهودی سازی فلسطین در نشست جهانی «علمای امت اسلامی»

ده ها نفر از علمای اسلامی در نشست جهانی «علمای امت برای یاری قدس» که به صورت اینترنتی برگزار شد، طرح های یهودی سازی و الحاق بخش هایی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، نشست جهانی یاری شهر قدس اشغالی همزمان با پنجاه و سومین سالروز نکسة و اشغال شهر قدس و سایر بخش های فلسطین با مشارکت بیش از 64 نفر از علمای اسلامی و مبلغان و اندیشمندان 19 کشور جهان روز گذشته(شنبه 24 خرداد 1399) برگزار شد.

 

در این نشست اینترنتی که با عنوان «نشست علمای امت برای یاری قدس » از طریق نرم افزار «زوم» برگزار شد، نمایندگان 40 موسسه و نهاد جهانی از جمله اتحادیه جهانی علمای مسلمان و انجمن علمای مسلمان شرکت کردند.

 

«علی ارباش» رئیس امور دینی ترکیه در این نشست به وحدت امت اسلامی در این مرحله برای جلوگیری از ظلم و مقابله با اقدامات اشغالگران اسرائیلی فراخواند.

 

ارباش همچنین خواستار تدوین برنامه های درسی آموزشی در زمینه تاریخ و جغرافیای فلسطین به منظور انتقال اطلاعات درباره حوادث فلسطین به نسل های آینده و آگاه کردن آنها نسبت به این مسئله شد.

 

وی از مسلمانان خواست تا راه حل هایی را برای مقابله با اشغالگری پیدا کنند. زیرا کسانی که قدس را اشغال کردند، قوانین بین المللی و حقوق بشر و دمکراسی را رعایت نمی کنند و به وجدان و انصاف اهمیت نمی دهند.

 

موسسه های دولتی و دینی در کشورهای اسلامی از سازمان های رسانه ای که از قدس و مسجد الاقصی دفاع می کنند، خواستند تا از فلسطین برای تحقق آرمان هایش حمایت کنند.

 

شرکت کنندگان در این نشست اینترنتی همه طرح های یهودی سازی و الحاق بخش هایی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

کد خبر 938645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha