امام عصر(عج) در بحران‌ها به شیعه کمک می‌کند/ تا دود غیبت به چشم‌مان نرود ظهور را طلب نمی‌کنیم

یک استاد اخلاق با بیان اینکه از آثار اعتقاد به امام زمان(عج) آن است که در گرفتاری‌ها، شدائد و سختی‌ها از هدایت و دستگیری ایشان بهره‌مند می‌شویم، گفت: البته دود غیبت حضرت(عج) باید به چشم ما برود تا متنبه و علاقمند ظهور شویم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» درباره «آثار اعتقاد به امام»، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که جزء اعتقاد ما شیعیان است اعتقاد به حیات و زنده بودن امام زمان(عج) است، اینکه حضرت حجت(عج) با همین جسم فیزیکی و دنیایی در بین ما زندگی می کنند، چنان که در دعای شریف ندبه می خوانیم: «بِنَفْسي اَنْتَ مِنْ مُغَيَّبٍ لَمْ يَخْلُ مِنّا، جانم فدایت كه تو آن حقيقت پنهانى كه دور از ما نيستى.»

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه اعتقاد به اینکه امام زمان(عج) بین ما زندگی می کنند، آثاری دارد، گفت: ازجمله آثار این است که می دانیم در گرفتاری ها، شدائد و سختی ها از هدایت ها و دستگیری های ایشان بهره مند می شویم. البته نمی گویم در هر کار جزئی حضرت(عج) طوری که ما بفهمیم، می گویند این کار یا آن کار را انجام دهیم چون در زمان غیبت باید دود غایب بودن حضرت(عج) در چشم ما برود تا متنبه و بیدار شویم و خواهان ظهور حضرت(عج) شویم.

 

وی تصریح کرد: اما به طور کلی در کوره‌راه ها و آنجا که کیان مومنان به خطر می افتد، حضرت(ع) هدایت ها و دستگیری هایی دارند. چنان که در نهضت تنباکو که مرحوم میرزای شیرازی آن حکم تاریخی را صادر کردند، چنین بود.

 

حجت الاسلام عالی در ادامه بیان کرد: این قرارداد در زمان ناصرالدین شاه منعقد شد و حق خرید و فروش انحصاری توتون و تنباکو را به یک شرکت انگلیسی اعطاء کرد، در حالی که آن زمان ایران نفتی نداشت و همه سرمایه کشور همین توتون و تنباکو بود لذا این قرارداد حقوق کشور را به تاراج و غارت می برد. اما مرحوم میرزای شیرازی فتوایی تاریخی صادر کردند مبنی بر آنکه امروز استفاده از توتون و تنباکو به هر نحو در حکم محاربه با امام زمان(عج) است.

 

وی افزود: در پی همین فتوا بود که مردم استعمال توتون و تنباکو را کنار گذاشتند و شرکت انگیسی که خود را در آستانه ورشکستگی می دید، قرارداد را لغو کرد.

 

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: قبل از صدور فتوا یکی از شاگرادن میرزا به اسم «سیدمحمد فشارکی» محضر ایشان رسید و عرضه داشت: دقایقی حق استادی شاگردی را کنار بگذاریم تا مطلبی بگوییم. سپس گفت: سید! چرا حکمی صادر نمی کنی که جلوی غارت ایران را بگیرد؟ آیا ترس از جان داری؟ شهادت که نهایت آرزوی ما است.

 

حجت الاسلام عالی تاکید کرد: مرحوم میرزای شیرزای فرمود: در فکرش بودم اما منتظر اشاره ای از سوی حضرت(عج) شدم، امروز حضرت(ع) اشاره ای داشتند و من حکم را صادر کردم. این یعنی آن حکم نجات دهنده به دستگیری از ایران از سوی امام زمان(عج) بوده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از فواید امام حی و در بین ما، آن است که ایشان اشارات و هدایتی برای نجات شیعه در بحران های کیان برانداز دارند.

 

گفتنی است، این سخنان در طرح ربیع الانام بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) ایراد شده است.

کد خبر 938733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha