وزارت آموزش و پرورش با قدرت جلوی اجرای برنامه های غرب گرایانه را بگیرد

قاضی زاده با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید با قدرت جلوی اجرای برنامه های غرب گرایانه را بگیرد، گفت: این وزارتخانه باید با قدرت جلوی اجرای برنامه های غرب گرایانه را بگیرد و در این رابطه گزارش خود را به مجلس و شورای عالی انقلاب ارایه دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی امروز یکشنبه 25 خرداد خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از استراتژیک ترین سازمان ها در کشور از منظر انقلاب اسلامی سازمان تعلیم و تربیت عمومی است. به نظر می رسد در دوره های اخیر دولت ها از این زاویه به این نظام نگاه نکردند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، اظهار داشت: به زودی 350 هزار نفر از معلمان بازنشسته می شوند و ما دچار خلأ جدی نیروی انسانی در آموزش و پرورش می شویم آن هم در شرایطی که تبعیض گسترده ای در نظام آموزش و پرورش تحت عنوان مدارس مختلف وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه مسئله جذب و تربیت کادر مجرب و بکارگیری کادر معلمی برای آموزش و پرورش یک چالش آموزش و پرورش است، گفت: امیدواریم وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل مشکلات بنیادین آموزش و پرورش فکر جدی کند، بسته کاملی را ارایه دهند و نقش مجلس نیز در آن روشن باشد.

 

وی با اشاره به سوالات نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش گفت: لازم است نقش و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان تقویت شود، سند تحول بنیادین دقیق اجرایی شود، آقای زاهدی و برخی از همکاران نیز حرف شان این است که همان طور برای دانشگاه ها تحت پوشش وزارت علوم و وزارت بهداشت و مراکز آموزش عالی شورای عالی شدند، تشکیل شده چنین شورایی برای اجرای طرح تحول بنیادین نیز تشکیل شود و با قدرت جلوی اجرای برنامه های غرب گرایانه و تربیت نسل بر اساس آموزه های غربی و سند 2020 گرفته شود و در این رابطه گزارش هایی به مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شود.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق سوالاتی که نمایندگان مطرح کردند، مسئله حفظ و روخوانی در کشور بسیار ضعیف است و این مسئله جایگاه مناسبی در نظام تعلیم و تربیت نداد، باید فکری به حال این مسئله کرد البته وضع علوم اجتماعی و آموزش سبک زندگی و اخلاقی نیز باید نسبت به آموزش علوم طبیعی و ریاضی مورد دقت قرار گیرد.

 

وی گفت: مسئله دیگر این است که وزارت آموزش و پرورش وعده های داده شده به معلمان سریع رسانه ای نکند چرا که این باعث توقع در جامعه می شود. این وزارتخانه باید درباره نیروهای خدماتی مدارس و تبدیل وضعیت آنها نیز برنامه ای داشته باشد. این افراد بعضا دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری هستند و تعیین تکلیف نشده اند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای اجرای قانون حذف کنکور هم باید آزمون آموزش و پرورش استاندارد باشد تا بتوان از لحاظ محتوا آنها را مطابقت داد که معدل نهایی جایگزین کنکور شود./

کد خبر 938787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha