توانمندسازی زنان روستایی خراسان جنوبی با کشت گیاهان دارویی

نخعی از فعالیت ۲۱۸ صندوق خُرد اعتبارات زنان روستایی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری خراسان جنوبی بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی گواهی شده در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «نفیسه نخعی» پیش از ظهر امروز (۲۵ خرداد) در مراسم رونمایی از چهار محصول سالم گواهی شده زنان روستایی استان اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان های مطرح کشور در بحث صندوق های خرد زنان روستایی است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از فعالیت ۲۱۸ صندوق خرد زنان روستایی با بیش از هشت هزار عضو در استان خبر داد و گفت: تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و کارگاه‌های کوچک اقتصادی در روستاها، الگوی موفقی است که موجب اشتغالزایی برای زنان در برخی از روستاها شده است.

 

وی با بیان اینکه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی را برای توانمندسازی زنان روستایی دانست و افزود: بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و توسعه صنایع کوچک و خانگی خاص زنان روستایی، کاهش مهاجرت از روستا، کاهش فقر و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان در روستا از دیگر اهداف راه اندازی این صندوق‌ها است.

 

نخعی بیان کرد: طرح «استقرار استانداردهای ملی حد بیشینه آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی ویژه مزارع زنان روستایی» بر اساس موافقت‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی، موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی در حال اجرا است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: همچنین طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری خراسان جنوبی بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی گواهی شده نیز  همزمان در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام «محمدعلی سجادی»، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: مصرف بیش ازحد کودشیمیایی فراتر از میزان استاندارد موجود در حوزه تولید، سلامت شهروندان را به شدت به خطر می اندازد.

 

وی با تاکید بر اینکه آلاینده‌ها و باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی تهدیدی برای سلامت افراد محسوب می‌شود، افزود: افزایش سطح سلامت جامعه با اولویت قرار گرفتن تولید محصول سالم و گواهی شده از راهبردهای جهاد کشاورزی است که دنبال می شود.

 

حجت الاسلام سجادی ادامه داد: با کشت این نوع محصولات می‌توان ارزش موادغذایی را افزایش داد تا مردم و مصرف کنندگان نسبت به سلامت این محصولات اطمینان داشته باشند و برای تحقق این مهم نیاز است تمام تولیدکنندگان بخش کشاورزی وارد میدان شوند و آموزش های لازم در این زمینه را فرا بگیرند.

کد خبر 938858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha