برای مقابله با قاچاق کالا به اجرای راهکارهای هماهنگ در سطح ملی نیاز داریم

رحیمی گفت: قاچاق، عامل اصلی ضربه زدن به بازار کار و ثروت ملی است و برای مقابله با قاچاق کالا به ارائه و اجرای راهکارهای هماهنگ و منطقی در سطح ملی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (یکشنبه 25 خرداد)  در جلسه جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس گفت: بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا، تقویت تولید داخلی است.

استاندار فارس افزود: باید در حوزه تولید داخلی از نظر کیفیت به جایگاهی برسیم که کالای ما ضمن ارزان تر بودن در مقایسه با کالای خارجی با آن کالاها نیز قابل رقابت باشند.

وی اضافه کرد: نخستین اقدام برای مبارزه با قاچاق کالا، قانع کردن افکار عمومی و ایجاد فرهنگ سازی مناسب است تا مردم از فرصت مقایسه مزایای و معایب کالای تولید داخلی با کالای قاچاق و پیامدهای منفی قاچاق کالا برخوردار شوند.

رحیمی با تاکید بر لزوم کنترل سرحدات و مرزهای ورود کالای قاچاق، عنوان کرد: مبارزه با ورود کالای قاچاق از طریق ورودی های زمینی، هوایی و دریایی به مراتب هزینه کمتری نسبت به کالای قاچاق در حوزه عرضه دارد.

 استاندار فارس، قاچاق را عامل اصلی ضربه زدن به بازار کار و ثروت ملی دانست و گفت: برای مقابله با قاچاق کالا به ارائه و اجرای راهکارهای هماهنگ و منطقی در سطح ملی نیاز داریم. 

کد خبر 938912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha