تعداد مبتلایان جهرم به بالای ۶۰۰ نفر رسیده است

رحمانیان از افزایش مبتلایان به بیماری «کرونا» در این شهرستان خبر داد که تا کنون به بالای ۶۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (یکشنبه 24 خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: رفت و آمد به استان هرمزگان در کنار بی تفاوتی مردم نسبت به رعایت اصول پیشگیری، 2 عاملی است که این روزها جهرم را با خطر قرمز شدن وضعیت مواجه کرده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: متاسفانه همچنان شاهد افزایش روزانه تعداد مبتلایان در جهرم هستیم، به طوریکه امروز تعداد مبتلایان در جهرم از مرز ۶۰۰ نفر گذشته است.

 

وی با اشاره به اینکه مسافران هرمزگان و دیگر مناطقی که دارای موارد ابتلای زیاد هستند و کسانی که با آنها در ارتباط بوده اند جز بیشترین مبتلایان این روزها هستند، بیان کرد:  ابتلای زیاد اطفال و خانم های خانه دار در روزهای اخیر، نکته قابل توجه دیگری است که نشان می دهد درجه آلودگی شهر و عدم رعایت نکات بیشتر از قبل شده است.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه شرکت در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، بدون توجه به مسائل بهداشتی، همچنان عامل مهم درگیری جهرمی ها با ویروس کرونا به حساب می آید، اظهار کرد: در حال حاضر پنج بیمار مثبت قطعی در بیمارستان پیمانیه جهرم بستری هستند که البته وضعیت عمومی همگی مساعد است.

 

وی با اشاره به اینکه نگرانی ما این است که با افزایش تعداد مبتلایان و درگیری بیشتر افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای، تعداد و شرایط بیماران بستری وارد مرحله تازه ای شود؛ گفت: استان هایی که هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند نیز دارای شرایطی شبیه به ما بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه هشدار می دهیم اگر رعایت اصول پیشگیری را نادیده بگیریم به راحتی وارد وضعیت قرمز می شویم، عنوان کرد: از مردم می خواهیم برای حضور در هر جمعی از ماسک استفاده کرده، فاصله یک و نیم متر را رعایت کنند.

 

وی به شستن مرتب دست ها تاکید کرد و گفت: از مردم تقاضا داریم رعایت این اصول ساده را با درد و رنج بیماری معاوضه نکنند.

 

 رحمانیان با اشاره به اینکه تا امروز ۵۱۰  نفر از مبتلایان بطور کامل بهبود یافته و از قرنطینه خارج شده اند، تصریح کرد: متاسفانه تا امروز هفت نفر را از دست داده ایم که امیدواریم با رعایت اصول پیشگیری، دست به دست هم دیگر شاهد از دست دادن هیچ فردی نباشیم.

 

کد خبر 938949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha