رقابت ۱۶۰۰ مازندرانی در مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن

حجت‌الاسلام حیدری جناسمی گفت: هزار و ۶۰۰ نفر از فعالان قرآنی مازندران با رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی صادره از سازمان اوقاف و امور خیریه در مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در حال رقابت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» امروز (26 خرداد) در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در گفتگو با خبرنگاران از نام‌نویسی هزار و 600 نفر برای حضور در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌­المللی و در دو بخش خواهران و برادران در رشته‌های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی، هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و تفسیر عمومی این کتاب آسمانی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: سال‌های گذشته این مسابقات از مرحله شهرستانی آغاز و تا مرحله استانی، کشوری و بین‌المللی ادامه پیدا می‌کرد که امسال با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت نکات بهداشتی به‌صورت منطقه‌ای برگزار و سپس منتخبین هر منطقه به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

 

وی به پیشینه استان مازندران در عرصه‌های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآن اشاره کرد و گفت: متسابقین مازندرانی هرساله حائز رتبه‌های برتر در مسابقات کشوری و بین‌المللی می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام حیدری جناسمی بابیان اینکه متسابقین شهرستان‌های نوشهر، تنكابن، رامسر و عباس‌آباد شنبه٢٤خرداد با رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی صادره از سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزاده سيد حسين (ع) شيرود تنكابن با یکدیگر به رقابت پرداختند، افزود: مسابقه قرآن شهرستان‌های ساري، نكا، بهشهر، گلوگاه و مياندرود روز گذشته در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساري برگزار شد.

 

وی بابیان اینکه آزمون متسابقین شهرستان‌های آمل، محمودآباد، بلده، لاريجان و نور امروز دوشنبه ٢٦خرداد ساعت 7 و 30 دقیقه صبح در امامزاده ابراهيم (ع) آمل آغاز شد، یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم  از شهرستان‌های بابل، قائم‌شهر، بابلسر، فریدونکنار، بندپي، جويبار و سوادکوه فردا سه‌شنبه ٢٧خرداد ساعت 7 و 30 دقیقه صبح در امامزاده قاسم (ع) بابل حضور به هم رسانند.

 

حجت‌الاسلام حیدری جناسمی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بالای 18 سال می‌باشند و زیر 18 سال در قالب مسابقات دانش‌آموزی برگزار خواهد شد، خاطرنشان شد: مرحله استانی این دوره از مسابقات از 1 مرداد تا 21 شهریور و مرحله نهایی و مسابقات ملی قرآن کریم پاییز 99 در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 939120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha